Ziua Europeană a Protecției Datelor

Publicat de Rotar Mirela, 28 ianuarie 2023, 12:32
80% dintre consumatorii români permit utilizarea datelor personale în scopuri publicitare, reiese dintr-un studiu InfoCons realizat la nivel european.
Potrivit datelor colectate, 1 din 2 persoane cu vârste cuprinse între 16-74 de ani a refuzat să permită utilizarea datelor lor personale în scopuri publicitare atunci când utilizează internetul în scopuri private în perioada precedentă de 3 luni. În plus, 46% au raportat că au permis accesul restricționat doar la locația lor geografică sau au refuzat accesul complet la aceste informații.
Între timp, 33% au verificat că site-ul pe care şi-au furnizat datele personale este sigur.
Ponderea persoanelor care refuză să permită utilizarea datelor lor personale pentru publicitate a variat între statele membre ale UE. Cele mai mari ponderi au fost observate în Olanda (73%), Finlanda (70%), Danemarca şi Germania (ambele 63%), Spania (62%). În schimb, cele mai mici ponderi s-au înregistrat în: Bulgaria (10%), România (20%), Grecia (29%), Slovacia (30%) şi Letonia (32%), mai arată studiul.
Totodată, intervievaţii au declarat că au fost victime ale diverselor tipuri de furturi de identitate: 45,3%, prin solicitarea de informaţii personale în timpul navigării pe internet; 42,9%, prin phishing – furt de date prin e-mail; 38,5% prin spam; 38% prin telefon de la persoane necunoscute.
Studiul a fost realizat în cadrul proiectul european – System for Prevention and Combat Identity Theft – SYPCIT – Directorate General Home Affaire desfăşurat de Asociaţia InfoCons, în parteneriat cu Adiconsum, Expert System, Kaspersky lab IT şi Universita Degli Studi di Roma Tor Vergata.
Iulia Vizi