Zara regretă neînțelegerile cauzate de noua sa campanie

Publicat de Rotar Mirela, 13 decembrie 2023, 18:37 / actualizat: 3 ianuarie 2024, 17:20
Zara spune că “regretă” o “neînțelegere” cu privire la o campanie publicitară criticată pentru utilizarea imaginilor care evocă războiul dintre Israel și Gaza, potrivit BBC.
Compania a scos fotografiile rămase după zile de reacții negative pe rețelele sociale și plângeri adresate Autorității britanice de Standarde pentru Publicitate.
Una dintre imagini înfățișa un model ținând un manechin înfășurat în plastic alb. Criticii au spus că acestea seamănă cu fotografiile cu cadavre în giulgiuri albe din Gaza.
Răspunsul companiei a fost că unii clienți au văzut “ceva foarte diferit de ce am intenționat să arătăm când am creat aceste imagini”.
Unii utilizatori ai rețelei sociale X, fost Twitter, au cerut boicotarea retailerului de modă.
Zara a declarat că această campanie, care promova linia sa “Atelier”, a fost “concepută în iulie și fotografiată în septembrie”.
Campania Zara, numită “The Jacket”, conținea o serie de imagini în care modelul era pozat pe un fundal de pietre crăpate, statui deteriorate și gips-carton spart.
Zara susține însă că erau imagini ale unor sculpturi neterminate din atelierul unui sculptor, create cu unicul scop de a pune în valoare articolele vestimentare artizanale într-un context artistic.
Dana Boieriu