Viitoarea magistrală feroviară Brașov-Sighișoara începe să prindă contur
Publicat de Rotar Mirela, 1 martie 2024, 12:00
Este anunțul făcut de constructorul care derulează cele mai dificile lucrări de pe traseul Sighișoara-Brașov: forajul tunelurilor pe tronsonul Apața – Cața.
Potrivit unui comunicat transmis de constructor, acest foraj va fi realizat cu ajutorul a patru TBM-uri (utilaje de forare a tunelurilor).
Reprezentanții CFR Infrastructură precizează pentru Radio Târgu Mureș că lucrările de pe acest traseu sunt în întârziere, ele fiind realizate până acum doar în procent de 20%.
Contractul a fost semnat în urmă cu trei ani cu asocierea RailWorks, formată din Aktor SA – lider – Alstom Transport SA și Arcada Company, firmă românească.
Purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură Oana Brânzan:
Brașov-Sighișoara are două contracte în derulare. Încă în 2020 au fost semnate. Stadiile de execuție sunt între 20-24% iar Apața – Cața este secțiunea de mijloc. Stadiul de execuție acolo este de 20,2%. De-abia încep forarea tunelurilor. Într-adevăr este o etapă importantă pentru că tunelurile respective sunt forate în munte. Este o lucrare de o complexitate deosebită.
Deocamdată nu am reușit să obținem un punct de vedere de la reprezentanții asocierii de firme care desfășoară lucrări pe subsecțiunea 2 a tronsonului Apața – Cața. Aceștia anunță, însă, că lucrările de forare a tunelurilor se vor transmite în direct marți, în 5 martie, începând cu ora 12:00, în cadrul unei ceremonii la care vor participa înalte oficialități centrale și locale, pe șantierul din zona Racoș-Ormeniș, județul Brașov.
Întreaga lucrare pe viitoarea magistrală ar urma să se încheie anul acesta, ceea ce va asigura o viteză mare de circulație, mai spune purtătorul de cuvânt al CFR Infrastructură Oana Brânzan:
Este vorba de tronsonul Brașov-Sighișoara pentru modernizarea infrastructurii feroviare care să permită o viteză maximă de 160 km/h. Ei aveau termen de finalizare 2024, anul acesta. Dacă întârzie termenul de execuție se aplică penalitățile, conform contractului semnat între cele două părți.
Contractul pentru Lotul 2 Apața – Cața are o valoare de 2,73 miliarde lei și a fost semnat în anul 2020.
Contractul are ca obiectiv modernizarea infrastructurii feroviare pe o lungime de 28 km de cale ferată, pe tronsonul Brașov – Sighișoara.
Sursa de finanțare a proiectului este din fonduri nerambursabile CEF și de la Bugetul de Stat.
Autor: Cristina Bulbescu