Valoarea intangibilă a companiilor a fost din nou măsurată în 2023
Publicat de Corina Muntean, 19 iunie 2023, 12:19
Astfel, cel mai valoros brand pe plan mondial rămâne Apple, iar valoarea cumulată a primelor 100 de mărci din lume se ridică în prezent la 6,9 trilioane de dolari.
Valoarea cumulată a primelor 100 de mărci din lume se ridică la 6,9 trilioane de dolari. Totodată, Apple a rămas cel mai valoros brand, pentru al doilea an consecutiv, în topul BrandZ al celor mai valoroase 100 de branduri la nivel global în 2023, realizat anual de Kantar.
Potrivit Kantar BrandZ 2023, primele 10 cele mai valoroase branduri din lume sunt: Apple, Google, Microsoft, Amazon, McDonald’s, Visa, Tencent, Louis Vuitton, Mastercard şi Coca-Cola.
În ciuda unei scăderi de 20% a indicelui global faţă de 2022, primele 100 de branduri ca valoare din Kantar BrandZ îşi păstrează traiectoria ascendentă pe termen lung, înregistrând o creştere de 47% faţă de nivelul de dinainte de COVID (2019).
Cu o evaluare a mărcii de 880 de miliarde de dolari (amintim că la un moment dat depășise 1000 de miliarde ca valaoare), compania Apple s-a dovedit rezistentă la condiţiile adverse din piaţă, justificându-şi preţurile Premium prin generarea unor percepţii pozitive şi dovedind că mărcile care sunt relevante, diferite şi prezente în mintea noastră reuşesc cel mai bine să facă faţă turbulenţelor economice globale.
Google cu 577 de milioane de dolari şi Microsoft cu 501 milioane dolari completează topul primelor trei cele mai valoaroase branduri din lume. De altfel, brandurile de tehnologie sunt, din nou, cel mai bine reprezentate în Top 100, deţinând totodată şi cea mai mare pondere din valoarea cumulată a tuturor mărcilor.
„Rezultatele din acest an – în ciuda scăderii valorii agregate – arată, de fapt, o continuare a tendinţei de creştere pe termen lung pentru branduri…. Deşi piaţa a fost volatilă şi a fost puternic afectată de situaţia macroeconomică globală, perspectiva consumatorilor asupra mărcilor s-a dovedit mult mai stabilă: cele mai valoroase branduri din lume rămân la fel de apreciate ca şi până acum. Pentru cei care au în grijă mărci sau pentru specialiştii în marketing în general, lecţiile rămân clare: investiţiile în marketing cât mai eficiente şi o gândire pe termen lung sunt lucruri vitale pentru ca business-ul să aibă şanse mai mari de creştere. Brandurile care au investit în mod constant şi au stabilit astfel conexiuni puternice cu consumatorii lor sunt acum într-o situaţie mult mai bună ca să poată naviga în condiţiile actuale de piaţă atât de volatile şi pot oferi astfel un grad mai mare de rezistenţă pentru acţionarilor lor”, afirmă Martin Guerrieria, Coordonatorul Kantar BrandZ.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.