„Urgenţa este pentru urgenţă”

Publicat de MIRELA ROTAR, 8 aprilie 2019, 08:28
„Urgenţa este pentru urgenţă” se numeşte campania prin care Ministerul Sănătăţii şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă al Ministerului de Interne vor să îi înveţe pe oameni că numărul 112 trebuie apelat doar la nevoie.
Anul trecut, mai mult de jumătate din cele aproape 13 milioane de apeluri NU au fost de competenţa serviciului şi doar 5 milioane au fost situaţii care necesitau prezentarea la o Unitate de Primiri Urgenţe, arată datele Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.
Campania de informare este parte a unui proiect finanţat prin Programul de Cooperare Elveţiano-Român.
Şeful Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat, a atras atenţia că o parte din pacienţii care sună la Salvare sau merg la spital în urgenţă ar trebui să se adreseze mai întâi medicului de familie:
Există un grup din pacienţii care vin în UPU care puteau să fie rezolvaţi şi pot să fie rezolvaţi în altă parte.
Doctorul Raed Arafat atrage atenția că există persoane care exagerează simptomele pentru a veni mai repede salvarea sau pentru a trece cu targa direct în camera de examinare a unității de primiri urgențe a spitalului:
Campania noastră pe partea UPU este menită să conştientizeze populaţia care este rolul principal al UPU şi anume, salvarea vieţii. Această campanie vrea să arate populaţiei ce se întâmplă în spatele uşilor, a camerei de resuscitare şi a altor încăperi din UPU, unde medicii într-adevăr sunt ocupaţi în a salva vieţi.
Ambasadorul desemnat al Confederației Elvețiene în România, Arthur Mattli, a declarat că scopul campaniei de informare este de a crește nivelul de conștientizare cu privire la faptul că acest număr 112 trebuie rezervat doar persoanelor care au nevoie.