Unul din trei elevi din România nu a putut participa la cursurile online, după închiderea şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus
Publicat de MIRELA ROTAR, 14 decembrie 2020, 08:09 / actualizat: 14 decembrie 2020, 9:24
Ţara noastră se află printre ultimele state din Uniunea Europeană în ceea ce priveşte implementarea educaţiei digitale – arată un raport al Parlamentului European.
Există însă şi specialişti care atrag atenţia asupra neajunsurilor pe care le aduce educaţia online, însă concluzia generală este aceea că e nevoie de creşterea finanţării pentru digitalizarea învăţământului.
Aproximativ un milion de elevi nu au avut acces la educație după închiderea școlilor din cauza pandemiei COVID-19, în timp ce în statele dezvoltate 90% dintre elevi au avut la dispoziție instrumente de învățare la distanță.
Academicianul Ioan Dumitrache atrage atenția asupra faptului că utilizarea în exces a tehnologiei în rândul elevilor de vârstă mică poate avea efecte negative: Pentru ciclurile preșcolar și primar, 3-11 ani, școala online este departe de a fi o opțiune. Din contra, aceasta poate avea efecte dăunătoare pentru elevi, în sensul periclitării bunei lor dezvoltări psihosociale și intelectuale. Educația se face în interacțiune directă cu un educator. Generalizarea învățământului online poate compromite întregul sistem de educație, atât prin consecințe directe asupra calității, cât și prin cerințele legate de asigurarea echitabilă a accesului tuturor elevilor, profesorilor la infrastructura performantă.
Andreea Paul este mamă, dar și profesor. Ea consideră că educația copiilor trebuie să devină în cel mai scurt timp o prioritate:
Copiii noştri, din primele lor clase, au nevoie de educație digitală inteligentă. A avea un calculator sau un smartphone sau un iPad nu înseamnă a fi educat digital.
Conform datelor raportului Parlamentului European, unul din cinci români nu au utilizat niciodată internetul.