Un nou trend: figurine mini cu fotbaliști de renume
Publicat de Corina Muntean, 17 ianuarie 2024, 11:25
Vedetele din fotbal au ajuns mină de aur pentru cluburile lor. Acum, trendul global este să se vândă cât mai multe figurine mini cu fotbaliști de renume. De pildă, Haaland a vândut numai în 2023 circa 225.000 de figurine cu chipul său.
Construirea notorietății unui brand se face prin mai multe metode, iar una din acestea este promovarea prin publicitate, marketing viral, în social media, prin intermediul partenerilor publicitari, a VIP-urilor, la evenimente de lansare etc. Este foarte important și vehicolul de promovare, dar și mediul. Iar atunci când vorbim de persoane cu influență, dacă acestea sunt și vedete arhicunoscute în lumea largă, indiferent de domeniul lor de activitate, reușesc mult mai ușor să trezească interesul admiratorilor, al potențialilor cumpărători. VIP-urile sunt adevărate catalizatoare ale notorietății brandului.
Nu este de mirare că, în lumea sportului – de exemplu, se vehiculează sume exorbitante în transferurile unor jucători. Pentru că dincolo de performanțele sportive, aceste VIP-uri reușesc să aducă venituri substanțiale cluburilor, doar prin imaginea și apartenența lor la aceste organizații.
De pildă, starul norvegian Erling Haaland (Manchester City) a vândut în 2023 un număr de 225.000 de figurine cu imaginea sa, în valoare totală de 600.000 euro, transmite EFE. 75.000 din acestea au fost vândute în Marea Britanie, ţara în care joacă, iar celelalte 150.000 în alte ţări.
Norvegia, Israel, China şi Statele Unite ale Americii se numără printre pieţele interesante pentru aceste figurine de colecţie de 12 cm înălţime. La campania sa de Crăciun de promovare a unui brand aerotermal care a inundat străzile din Madrid în mediile publicitare, se adaugă acum această nouă faţetă comercială, venind în urma unor clasici precum Diego Armando Maradona sau fotbalişti de top precum Leo Messi sau Kylian Mbappe.
Compania spaniolă a avut vânzări de 7,5 milioane de dolari în 2023 şi speră să-şi extindă piaţa în toată lumea pentru figurinele Haaland în 2024. Febra colecţionarilor de figurine a unor sportivi de renume a cuprins şi Spania, ale cărei exporturi au reprezentat anul trecut 1% din toate jucăriile. În doar doi ani de existenţă, startup-ul spaniol s-a răspândit în întreaga lume, dând viaţă unei colecţii unice de figurini care acoperă diverse teme.
De altfel, piaţa figurinelor personajelor celebre creşte exponenţial: în 2022 valoarea sa a fost de 8 miliarde de dolari şi se estimează că în 2032 această cifră va ajunge la 15 miliarde de dolari. În Norvegia, Erling Haaland a devenit un fenomen cu 125.000 de figurine vândute. În Spania, figurinele lui Bellingham, Lewandowski, Simeone şi Joaquín conduc clasamentul celor mai bine vândute produse de acest tip. Desigur, din colecţie nu lipsesc însă figurile destinate nostalgicilor precum cele ale lui Pele, Alfredo Di Stefano şi Johan Cruyff.
Autor: Virgil Natea
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.