Turiștii trebuie să ceară cât mai multe detalii când cumpără pachetele turistice

Publicat de radiomures, 25 octombrie 2017, 14:23
Comisarii de la Protecția consumatorilor atrag atenția turiștilor să se informeze temeinic înainte de a achiziționa bilete de vacanță. Mai mult decât atât, să înțeleagă toți termenii contractului pe care îl semnează, explică șeful Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor Brașov, Sorin Susanu:
Absolut toate amănuntele asupra cărora s-a convenit în mod verbal trebuie să fie scrise în contractul care se încheie între cele două părți. Să nu se plătească nicio sumă de bani fără a exista un document din care să reiasă cu exactitate pentru ce a fost plătită respectiva sumă de bani. În cazul în care există termeni pe care nu-i înțeleg pot solicita agenției de turism un draft al respectivului contract pentru a-l studia, pentru a-l semna doar în cunoștință de cauză.”
Cele mai frecvente plângeri făcute de turiști către ANPC sunt legate de calitatea serviciilor, clasificarea hotelurilor sau lipsa unor servicii plătite.
O categorie aparte o reprezintă achiziționarea online a serviciilor de turism. În aceste cazuri este important să se verifice datele secțiunii de contact pentru a se asigura de veridicitatea lor.
Indiferent cum se face achiziționarea pachetelor de turism, sfatul comisarilor de la protecția consumatorilor pentru clienți este să se adreseze Autorității dacă sesizează nereguli înainte sau chiar și după semnarea contractului.
Marcela German