Trei sortimente de sosuri de ardei iuţi condimentează fiecare zi din viața Sighișoarei
Publicat de Corina Muntean, 22 aprilie 2021, 18:28
Izvorul ideilor de afaceri nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează noile sau vechile generaţii de antreprenori. Chiar și în pandemie se mai nasc idei de succes. Una din acestea a prins rădăcini și a încolțit de curând la Sighișoara, exploatând înclinația consumatorilor spre gustul picant.
Într-un atelier special amenajat din Sighişoara, trei sortimente de sosuri de ardei iuţi condimentează fiecare zi de business din viaţa antreprenorului Adrian Ştefănescu. A avut ideea de a pune pe piaţă un astfel de produs încă din 2016, dar a durat ceva timp până când a găsit formula perfectă. Conform antreprenorului, citat de Ziarul Financiar, pe atunci (în 2016) produsul era altul şi totodată pentru o altă arie de clienţi. ”Pentru că ne place mâncarea picantă, am vrut să vedem dacă reuşim să ne facem, iniţial pentru noi, sosuri picante dintr-o plantaţie mică de ardei iuţi. Rezultatele, sincer, ne-au uimit, am zis că e musai să le împărtăşim şi cu alţi iubitori de iute. Am început cu trei soiuri de ardei iuţi, iar azi avem peste 30. Din aceste soiuri de ardei iute pe care le-am îmbogăţit cu elemente autohtone şi exotice au ieşit 3 sosuri”, povesteşte Adrian Ştefănescu. Printre cele 30 de soiuri de trezit papilele gustative, se numără Trinidad Scorpion, Habanero, Jalapeno, Scorpion, Fatali, Thai, Aji, Big Black Mamba şi Carolina Reaper, care sunt procesate în atelierul din inima Transilvaniei, pentru a ajunge apoi pe piață sub formă de sosuri. Preţurile sunt cuprinse între 30 şi 40 de lei bucata, în funcţie de tip şi de cantitate. Clienţii Onza Flavours sunt începând de la persoane casnice şi până la oameni de specialitate, chefi şi personal din restaurante. Sosurile picante sunt produse la Sighişoara, iar vânzarea lor momentan se face în mediul online. În perioada următoare însă, antreprenorul vrea să ducă brandul şi în câteva puncte de vânzare fixe.
Conform ZF, în Onza Flavours, numele pe care l-a căpătat businessul său, pe Adrian Ştefănescu l-au ajutat foarte mult experienţa în vânzări pe care a dobândit-o în timp, dar şi studiile urmate la Facultatea de Management Financiar. Evident, pasiunea pentru „picanterii” a avut şi ea un cuvânt de spus. „Investiţia iniţială a fost de aproximativ 5.000 de euro. Profitul şi cifra de afaceri, în momentul de faţă, nu sunt relevante şi asta pentru că businessul a fost lansat doar în luna decembrie 2020. Dar începutul a fost foarte promiţător şi îmbucurător spune antreprenorul sighișorean care se declară mulțumit de rezultate şi de impactul pe care până acum businessul l-a avut.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Târgu Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: https://www.zf.ro