Trei din patru tineri nu deţin competenţele necesare angajării
Publicat de Corina Muntean, 16 iulie 2022, 16:35
Trei din patru tineri de până în 24 de ani din peste 90 de ţări nu reuşesc să se angajeze pentru că nu au competenţele necesare, pe care ar fi trebuit să le dobândească în gimnaziu. Datele reies dintr-un studiu recent al UNICEF, care mai arată că cei din ţările sărace au cele mai puţine şanse să înveţe astfel încât să obţină un loc de muncă decent.
Din raport mai reiese că în cel puţin una din trei ţări cu venituri mici, peste 85% dintre tineri nu reuşesc să obţină competenţele digitale şi profesionale în timpul învăţământului gimnazial.
Totodată, datele din 77 de ţări arată că mai puţin de trei sferturi dintre copiii cu vârste cuprinse între trei şi cinci ani au un parcurs corespunzător în cel puţin trei din cele patru domenii ale alfabetizării: competenţe de scris, citit şi socotit, abilităţi fizice socio-emoţionale şi de învăţare. În preajma vârstei de 10 ani, majoritatea copiilor din ţările cu venituri mici şi medii nu sunt capabili să citească şi să înţeleagă un text simplu.
Datele referitoare la România din contorul mondial al competenţelor arată că peste 48% din cei peste 2,1 milioane tineri cu vârsta între 15 şi 24 de ani nu au competenţe de nivelul învăţământului gimnazial, iar aproape 800.000 dintre ei nu deţin competenţe digitale.