Tot mai mulți mureșeni apelează la protecția consumatorilor în relația cu băncile

Publicat de radiomures, 23 septembrie 2015, 14:08 / actualizat: 23 septembrie 2015, 20:37
Președintele Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Marius Dunca, a declarat că instituția pe care o coordonează primeşte şi câte 100 de reclamaţii pe zi din partea consumatorilor împotriva băncilor.
Numărul cererilor este în creștere și în județul Mureș, a precizat șeful Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Sorin Susanu, iar probelemele sesizate sunt dintre cele mai diverse.
Una dintre cele mai reclamate problematici este cea referitoare la clauzele abuzive sau practici comerciale incorecte din partea serviciilor financiar bancare în raportul lor cu clienții, lucru care duce la numeroase nemulțumiri. Problematica general valabilă este inclusiv referitoare la creditele obținute în franci elvețieni, unde evoluția unui franc elvețian a dus la imposibilitatea de plată a creditelor pentru unii din consumatori. Este de salutat faptul că unele bănci au încercat și au găsit soluții corecte pentru ambele părți, dar din păcate, există însă instituții financiar bancare care practică un raport inegal și incorect față de consumatorii lor.”
Au fost acordate și amenzi serioase băncilor, spune Susanu, iar acestea ar trebui să aibă un dialog mai bun cu proprii clienți.
Au existat sancțiuni de până la 50.000 de lei. Mai mult decât atât, s-au aplicat și măsuri în procesul verbal prin care am obligat băncile să restituie sumele încasate necuvenit. Numeroasele procese pe care le-am avut în favoarea consumatorilor, au dus la soluții judecătorești definitive și irevocabile, care au adus echilibru și au remediat problemele.”
Președintele ANPC a declarat că băncile trebuie să recâştige încrederea consumatorilor, dar și să vină cu soluţii pentru a mai diminua din povara românilor.
Raluca Creţ
Foto: adevarul.ro