Topul celor mai valoroase mărci din lume
Publicat de radiomures, 10 iunie 2016, 19:22
Apple nu mai este cea mai valoroasă marcă din lume, Google a preluat locul 1 în 2016. Valoarea gigantului IT din spatele celui mai mare motor de căutare din lume a crescut cu 32%, ajungând la 229 de miliarde de dolari, în timp ce Apple, liderul de anul trecut, se situează acum pe locul al doilea, după o scădere de 8%, potrivit topului BrandZ remis Ziare.com, publicat de firma de consultanţă Millward Brown şi de firma de marketing şi comunicare WPP. Valoarea companiei ce realizează iPhone-uri şi iPad-uri a ajuns astfel la 228 de miliarde de dolari. Microsoft rămâne pe locul trei, după o creştere de 5% până la 122 miliarde de dolari, în timp ce Facebook (+44%, locul 5) şi Amazon (+59%, locul 7) au intrat în Top 10 pentru prima dată. Valoarea cumulată a tuturor mărcilor prezente în top 100 a crescut cu 3%, faţă de anul trecut, atingând 3,4 trilioane de dolari.
Datele şi analiza clasamentului BrandZ al celor mai valoroase mărci din lume arată că acestea au avut parte de un an bun, chiar dacă s-au confruntat cu presiuni financiare la nivel mondial, cum ar fi încetinirea activităţii economice din China. Cu toate acestea, inovaţia a fost punctul central al dezvoltării corporaţiilor, Google, Amazon şi Facebook, reprezentând exemple concludente în acest sens. De exemplu, Amazon şi-a dezvoltat propria reţea logistică, folosind antreprenori independenţi, care i-au dat posibilitatea să ofere opţiuni de livrare flexibile şi chiar în decursul unei ore clienţilor, şi a început să creeze conţinut propriu. Facebook a început să găzduiască conţinut original de la editori pentru a-şi menţine membrii activi. Starbucks (+49%, locul 21) a intrat în zona de comerţ electronic cu o aplicaţie de tipul „tap and go”, şi-a îmbunătăţit gama de băuturi reci şi snacks-uri şi a inclus în ofertă bere şi vin pentru a-şi creşte relevanţa.
„Mărcile care prosperă, indiferent de domeniu, sunt acelea care provoacă şi care adoptă atitudini şi modele de spargere a tiparelor”, susţine David Roth, CEO pentru Europa şi Asia al firmei WPP, care a participat la realizarea topului. „Ele restructurează alte categorii prin inovaţii dincolo de produse şi tehnologii noi, transformând modul de livrare a unui serviciu, amplificând experienţa consumatorului sau schimbând formate. Puterea pe care o deţin deja aceste mărci, combinată cu puterea platformelor acestora, le dă posibilitatea să treacă rapid şi cu succes graniţele dintre categorii”, a adăugat acesta.