Tinerii, victime ale reclamelor online pentru produse dăunătoare

Publicat de Corina Muntean, 19 februarie 2020, 16:42
Copiii şi adolescenţii sunt bombardaţi cu reclame pe reţelele de socializare care promovează produse dăunătoare. Aceste reclame merg de la alimente de tip fast-food la tutun şi alcool, arată un raport al Organizaţiei Naţiunilor Unite (ONU) dat miercuri publicităţii.
Agenţiile de publicitate vând giganţilor tehnologici informaţii despre copii obţinute prin intermediul jocurilor electronice, a precizat autorul principal al raportului, Anthony Costello. ‘La nivel global, publicitatea dăunătoare este îndreptată spre copii, în special cea asociată cu lucruri care le vor afecta dezvoltarea şi sănătatea – cum ar fi încurajarea consumului de zahăr, de alimente fast-food, tutun, alcool, jocuri pe calculator şi jocuri de noroc’, a declarat Costello.
În concluziile raportului se arată necesitatea adoptării unor reglementări în acest domeniu.
Documentul a fost realizat de o comisie formată din peste 40 de experţi întrunită de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), UNICEF şi revista din domeniul medical The Lancet.