Tik tok s-a transformat într-un veritabil instrument de marketing
Publicat de Corina Muntean, 29 august 2023, 11:30
Experiența pandemiei impune o nouă abordare în materie de muncă și promovare. Tot mai mulți tineri își iau gândul de la formula clasică de angajat și își caută succesul pe rețelele sociale. Gândită inițial drept o platfomă cu conținut atractiv pentru tineri, Tik Tok a ajuns să fie însă și un instrument de publicitate pentru mulți antreprenori români și chiar platformă de recrutări.
Tik tok nu mai este de mult doar un loc de socializare și de amuzament pentru tineri. S-a transformat într-un veritabil instrument de marketing. Începând cu anunțuri imobiliare, vânzări de telefoane, calculatoare și tastaturi și până la, cafea, ceaiuri, rețete de gătit sau locuri de vizitat, sute de afaceri sunt promovate cu ajutorul unor videoclipuri scurte, care ajung la milioane de oameni, anunță Pro Tv. Postul citează un studiu recent, potrivit cărui 66% dintre utilizatorii platformei susțin că au cumpărat lucruri sau au vizitat diverse locuri după ce le-au descoperit pe platformă.
Specialiștii în social media susțin că Tik Tok este platforma momentului, iar cei care vor să își promoveze afacerea trebuie să fie prezenți pe toate canalele. Sunt însă și afaceri care au o audiență mai mare pe Facebook sau pe Instagram. Tot pe Tik tok, este mediatizat și cel mai popular loc de muncă al momentului: ”Lazy Girl Jobs” , cu un slogan de genul ”echilibrul perfect între serviciu și viața personală”. Potrivit publicației Adevărul, termenul ”Lazy Girl Jobs”, în traducere „locuri de muncă pentru fete leneșe”, a devenit popular pe TikTok din nevoia și dorința oamenilor de a avea un echilibru între muncă și viață personală, dar și pentru a evita extenuarea. Explozia acestui termen pe TikTok și pe Google a scos în evidență o dorință reală a oamenilor de a avea un loc de muncă care să le ofere pace și echilibru.
Dincolo de beneficiile financiare, nevoia de a avea un control mai mare asupra programului și activităților de zi cu zi a devenit esențială, mai ales după sfârșitul pandemiei. Studiile arată că acum mulți oameni apreciază mai mult confortul psihic în timpul muncii decât avansul în carieră. Acest lucru a fost evidențiat de succesul enorm al trendului ”Lazy Girl Jobs” – „locuri de muncă pentru fete leneșe” pe TikTok. Dorința de a te simți valoros și respectat la locul de muncă, fără a fi epuizat, rezonează cu o masă tot mai mare mare de oameni, subliniază publicația amintită.
Cu peste 1 miliard de utilizatori care vin pe platformă în fiecare lună, Tik Tok stimulează modul în care afacerile prosperă. Totuși, cei mai mulți dintre utilizatorii români, adică 75%, intră încă pe platformă doar pentru a se distra sau a descoperi cultura locală, conform unui studiu Ipsos.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.