Tentativele de furt al datelor bancare de pe carduri cresc semnificativ în perioada sărbătorilor, atenționează experții
Publicat de radiomures, 14 noiembrie 2016, 16:49
Riscul de fraudare a informațiilor bancare (phishing) deținute de către posesorii unor astfel de instrumente de plată crește semnificativ în perioada sărbătorilor de iarnă, dar și timpul derulării evenimentului „Black Friday”, atenționează experții Kaspersky Lab, într-un comunicat de presă, transmis azi Agerpres.
Conform statisticilor, în anii 2014 și 2015, proporția paginilor de phishing care vânează date financiare, detectate de companie în trimestrul IV (T4) a fost cu aproximativ 9% mai mare decât în restul anului, iar rezultatul total înregistrat, în 2014, de acțiunile de phishing financiar a fost de 28,73%, în timp ce în T4 procentul a fost de 38,49%.
De asemenea, în 2015, 34,33% dintre toate atacurile de phishing au fost financiare, însă cifra înregistrată de acestea în T4 s-a situat la 43,38% din total.
Cât privește maratonul de shopping din „Vinerea Neagră”, în octombrie 2016, în timp ce studiau cele mai recente amenințări, cercetătorii Kaspersky Lab au detectat un magazin online fals, cu tematică „Black Friday” și produse la prețuri atractive.
Pentru a evita acțiunile de phishing din perioada sărbătorilor de iarnă sunt recomandate o serie de măsuri. Astfel, sunt de evitat: accesarea de link-uri venite de la persoane necunoscute sau de link-uri suspecte trimise de către prieteni, prin intermediul site-urilor de socializare sau pe e-mail, introducerea datelor de card pe site-uri necunoscute sau suspecte.
Phishing-ul reprezintă una dintre cele mai răspândite amenințări cibernetice cu care se pot confrunta utilizatorii în timpul perioadelor de reduceri specifice sărbătorilor. Acesta este un proces fraudulos prin care se încearcă obținerea, prin furt, a unor informații, nume de utilizator, parole, detalii despre carduri bancare sau alte date cu caracter personal, printr-un mesaj sau altă metodă de comunicare electronică, în care se pretinde că autorul este o entitate de încredere.
Potrivit specialiștilor, în majoritatea cazurilor, se pretinde că respectivele comunicări electronice provin din partea unor site-uri ale anumitor bănci sau platforme care administrează plăți online.