Sute de reclamaţii pe facturi ‘umflate’ în service-urile auto
Publicat de MIRELA ROTAR, 21 iunie 2020, 12:54
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a demarat o serie de controale la aproximativ 250 de service-uri auto din întreaga ţară.
Cortroalele survin ca urmare a sutelor de reclamaţii primite de la consumatori şi transportatori privind practici comerciale incorecte şi facturi ‘umflate’.
Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel a arătat că aceste controale vor fi prelungite atât cât va fi necesar’.
Potrivit lui Anghel, unitatea reparatoare viciază acordul consumatorului, expunându-i acestuia două argumente aflate în totală contradicţie cu orice mecanism legal de stabilire a preţului unor servicii, respectiv ‘Nu te interesează preţul deoarece plăteşte asiguratorul” şi ‘Ne ocupăm noi de tot, tu doar trebuie să semnezi aceste hârtii’.
Șeful ANPC a arătat că există service-uri auto la care pe factură au fost regăsite costuri care nu puteau fi justificate din punct de vedere al orelor lucrate, cât şi al valorii orelor tehnologice de manoperă, de la 100 de lei până la 1.200 de lei.