Sute de controale și amenzi de mii de lei pentru comercianții mureșeni
Publicat de Corina Muntean, 20 decembrie 2019, 17:17
Mai multe instituții cu rol de control și-au intensificat în această perioadă acțiunile la hipermarketuri, carmangerii, în piețe și oboare, având în vedere fluxul mare de cumpărători și cantitatea însemnată de marfă expusă spre vânzare.
Doar Direcția Sanitar Veterinară a efectuat în ultimele două săptămâni 57 de verificări din care au rezultat 3 sancțiuni în valoare de 30.600 de lei.
Pe tot parcursul anului, inspectorii sanitar-veterinari au realizat peste 1.000 de controale, din care au rezultat 63 de sancțiuni în valoare de circa 360.000 de lei.
Au fost găsite mai multe nereguli însă nu au fost abateri deosebite, a precizat pentru Radio Târgu-Mureș șeful DSVSA Mureș, Kincses Sandor:
Nereguli au fost în ceea ce privește igiena spațiilor, depozitare, etichetare, manipularea produselor alimentare… Intensificarea controalelor s-a făcut prin diferite note de serviciu și Ordin de Prefect dar noi pe parcursul anului avem aproximativ 1.100 de controale. Bine, acum s-au intensificat dar nici în timpul anului nu dormim… Dacă luăm cele 12 luni și 1.100 de controale ies aproape 100 de controale pe lună.
O serie de controale sunt efectuate în această perioadă și de Protecția Consumatorului și Inspecția Sanitară de Stat, dar și de către Poliția Locală.
Biroul de Control Comercial al Poliției Locale din Târgu-Mureș a depistat recent chiar lipsa unor autorizații de funcționare la unele supermarketuri.
Astfel de verificări se fac în baza a două legi, spune șeful Poliției Locale din Târgu-Mureș, Raul Matiș:
Până în prezent au fost efectuate 15 astfel de verificări (în luna decembrie) în urma cărora au fost aplicate două sancțiuni pentru lipsa autorizațiilor de funcționare în valoare de 4.000 de lei și alte patru sancțiuni pentru neafișarea prețurilor la produsele expuse, tot în valoare cumulată de 4.000 de lei. Anual se fac astfel de verificări în baza unui program de activitate lunară. Nu ne suprapunem cu ceilalți colegi care au și ei competențe pe controale. Noi acționăm în baza Legii 155, a Legii 12/1990 și ne facem treaba exact potrivit atribuțiilor date în competență.
Instituțiile cu rol de control vor continua verificările stabilite prin ordin de Prefect până de Bobotează, în perioada de după Crăciun urmând să se efectueze controale și în unitățile turistice și de alimentație publică care organizează petreceri de Revelion.
DSVSA are și un program de permanență în această perioadă, iar consumatorii nemulțumiți de produsele achiziționate pot face reclamații la Protecția Consumatorului prin telefon, prin aplicația WhatsApp sau prin email.
Tel: 021 9615
WhatsApp: 0732 008 969
E-mail: mures@infocons.ro
Reclamații: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro
Cristina Bulbescu