Studiu: Doar 1 din 5 adulţi înţelege conceptele financiare de bază

Publicat de radiomures, 8 mai 2018, 19:42
Doar 1 din 5 adulţi din România înţelege conceptele financiare de bază şi doar 19% dintre români economisesc pentru bătrâneţe, se arată într-un studiu al firmei de consultanţă KPMG, la solicitarea Asociaţiei pentru Promovarea Asigurărilor.
Asociaţia a lansat campania „Trăieşte Viitorul”, care are ca scop educarea românilor, în vederea păstrării aceluiaşi standard de viaţă, la momentul pensionării.
Campania va dura până la sfârşitul anului pe reţele sociale, iar din iunie va fi lansat şi portalul trăieşteviitorul.ro.
Secretarul general al Asociaţiei pentru Promovarea Asigurărilor, Alexandru Ciuncan:
Există o legătură puternică şi proproţională între ceea ce înseamnă nivelul de educaţie financiară dintr-o ţară şi comportamentul de economisire al consumatorilor. Acesta este contextul în care ne-am asumat iniţierea şi derularea acestui proiect care, până la urmă, îşi propune să schimbe mentalităţi, să schimbe o realitate legată de educaţia financiară şi să schimbe modul în care românii se raportează la instrumentele financiare de protecţie, economisire şi învestire, pe termen lung, care sunt esenţiale pentru siguranţa lor financiară.”
Datele studiului mai arată că, parţial, gradul scăzut de educaţie financiară se explică printr-un nivel redus al venitului pe cap de locuitor, nevoile de bază ale populaţiei având prioritate în faţa asigurărilor şi economisirii.
70% din cheltuielile de consum ale românilor sunt alocate nevoilor de bază.