Studiu: cât au cheltuit românii în anul 2018
Publicat de MIRELA ROTAR, 7 decembrie 2018, 10:34 / actualizat: 8 decembrie 2018, 18:41
Românii au cheltuit cu 6,4% mai mult în primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară din anul 2017, arată o analiză de piaţă prezentată astăzi de Compania de Consultanţă GFK.
60% dintre cumpărăturile pentru acasă sunt făcute în magazinele de comerţ modern, românii cumpărând mai des şi cheltuind sume mai mari la un act de cumpărare în astfel de magazine. Conform studiului, hypermarketurile rămân în continuare destinaţia principală pentru cumpărăturile familiei, însă supermarketurile au înregistrat cea mai semnificativă creştere de cotă de piaţă în perioada ianuarie-septembrie 2018 faţă de primele nouă luni din anul 2017. Creşteri au consemnat şi magazinele de tip discount, în medie o familie cheltuind 42 de lei la o vizită în acest tip de unitate, dar şi magazinele moderne de proximitate, inclusiv pe seama nivelului ridicat al expansiunii care a continuat pe parcursul primelor nouă luni din acest an. Toate segmentele mari de categorii de bunuri de larg consum au înregistrat creşteri, lactatele consemnând cea mai dinamică evoluţie, urmate de produsele pentru îngrijirea locuinţei şi cele de îngrijire personală. O creştere mai modestă au avut alimentele, atât cele ambalate, cât şi cele proaspete cum ar fi fructele, legumele, carnea sau produsele de panificaţie, dar şi băuturile alcoolice şi non alcoolice.