Soluție pentru taxiuri electrice
Publicat de Corina Muntean, 8 aprilie 2019, 09:00
Autonomia vehiculelor electrice va crește în viitorul apropiat și chiar ar putea să o depăşească pe cea a vehiculelor propulsate prin carburanți.
Un startup elvețian specializat în dezvoltarea de acumulatori cu densitate mare, Innolith, promite să revoluționeze alimentarea mașinilor electrice. Specialiștii de la această firmă au anunțat că au creat prima baterie reîncărcabilă Li-ion cu o densitate de stocare a energiei de 1000 Wh/kg. Până în prezent, cel mai avansat tip de acumulator folosit pentru echiparea vehiculelor Tesla din seria Model 3, numit 2170 celule, are o densitate de patru ori mai mică, respectiv 250 Wh/kg. Furnizorul acestui acumulator, Panasonic promite ca va încerca creșterea autonomiei până la 330 Wh/kg. În același timp, Departamentul American pentru Energie are în finanțare un proiect pentru dezvoltarea de acumulatori cu densitate de 500 Wh/kg. Dacă inovaţia celor de la Innolith se dovedește a fi reală, atunci compania demonstrează că este posibil un salt de câteva generaţii în dezvoltarea acumulatorilor cu tehnologie litiu-ion. ”Este un salt mare, o afacere mare” a declarat pentru publicația The Verge, președintele Innolith, Alan Greenshields. Fiind de cel puţin patru ori mai compact decât acumulatorii obişnuiţi pentru vehicule electrice, acesta permite obţinerea unei autonomii de cel puţin 1.000 de km cu o singură încărcare, sau mai mult.
Tehnologia utilizată de Innolith foloseşte în continuare electroliți de tip lichid, dar aceștia au primit modificări importante în compoziţia chimică, solvenţii organici foarte inflamabili fiind înlocuiţi cu o substanță anorganică mai stabilă şi mai sigur de folosit. Materialele organice din majoritatea bateriilor litiu-ion sunt „sursa principală de reacții secundare”, care, în timp, pot consuma materialele active din baterie și transformă întregul sistem în ceva „neproductiv”. Președintele companiei susține că noua sa baterie a eliminat această problemă.
Innolith promite că va livra pe piaţă în intervalul 2022-2024 noul tip de acumulator, produs în serie limitată la o fabrică din Germania și speră să licenţieze tehnologia către marii producători de acumulatori şi de vehicule electrice.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Ascultati rubrica Info Gadget, realizată de Virgil Natea, de luni până miercuri, la ora 9:20, în emisiunea ”Bună dimineața, Transilvania!”, pe frecvențele de 102,9 FM sau 98,9 FM.
Sursa: The Verge