Sistemul informatic al CNAS este funcțional în acest moment, în Mureș

Publicat de Stan Lucian, 3 martie 2025, 14:45 / actualizat: 3 martie 2025, 16:03
De la 1 martie, serviciile medicale se acordă cu obligativitatea semnării cu cardul pacienților, a anunțat Casa Națională de Asigurări de Sănătate, situația revenind la normal după o lungă perioadă în care sistemul informatic nu a funcționat. Câteva zile, sistemul a fost complet suspendat din cauza lucrărilor de mentenanță.
Serviciile medicale vor trebui raportate în cel mult trei zile lucrătoare, precizează pentru RTM directorul Casei Județene de Asigurări de Sănătate, Rodica Biro:
”Să sperăm că va fi funcțional în continuare și toată lumea va putea să raporteze mult mai ușor decât s-a făcut această raportare înainte. Sistemul este funcțional și, în primul rând, ne bucurăm noi, angajații Casei și bineînțeles furnizorii dar și pacienții care nu vor mai fi nevoiți să facă drumuri la Casa de Asigurări din cauza ne-funcționalității sistemului.”
CJAS Mureș a primit, în ultimele două luni, numeroase plângeri și sesizări din cauza blocajelor programului informatic, și încă mai există câteva probleme nerezolvate, mai spune Rodica Biro:
”Pentru perioada de ne-funcționalitate, Casa Națională va emite ordin cu perioadele de ne-funcționalitate în care se vor ridica filtrele. Noi am fost anunțați vineri că se va emite acest ordin. Mai sunt încă servicii medicale care au fost refuzate. Au mai fost serioase probleme în preluarea raportărilor și încă mai există niște probleme aferente furnizorilor de dispozitive medicale pentru care așteptăm soluții de la București.”
Potrivit CNAS, lucrările de mentenanță continuă într-un ritm susținut la Platforma Integrată a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), care este permanent evaluată.
Autor: Cristina Bulbescu