Sistemele de securitate, promovate de Poliția Română
Publicat de radiomures, 24 noiembrie 2016, 17:00
Campania de prevenire a furturilor din societăți comerciale și din locuințe „Protejează-ți locuința și afacerea! Trăiește în siguranță!” a fost lansată astăzi și la Tîrgu-Mureș.
Campania se derulează în parteneriat cu Asociația Română de Tehnică de Securitate și Federația Serviciilor de Securitate.
Comisar șef al Institutului pentru Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), Helen Șipoș:
Este o prioritate a Poliției Române, prevenirea infracțiunilor contra patrimoniului și în această campanie ne-am concentrat pe furturile din locuințe și societăți comerciale. Ne-am gândit să inspirăm, ca să spunem așa, populația în ceea ce privește utilizarea sistemelor tehnice de prevenire a acestor infracțiuni.”
Pentru prima dată, în cadrul acestei campanii, la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Mureș au fost invitați toți președinții de asociații de proprietari din oraș, dar și firmele care comercializează astfel de sisteme.
Unele asociații au luat în discuție și până acum instalarea de camere video pentru protejarea blocurilor de locuințe sau a parcărilor, însă foarte puține blocuri din Tîrgu-Mureș au acest sistem:
Firmele de profil din Tîrgu-Mureș au venit la Poliție cu diferite tipuri de sisteme de securitate, iar prețurile sunt accesibile, spune reprezentantul unei astfel de societăți:
Există sisteme dedicate pentru blocuri, case, vile, de toate. Un astfel de sistem poate să instaleze toată lumea, mai ales la blocuri chiar este rentabil, fiind mai mulți locuitori. Un sistem de video este începând de la 1.000 de lei și un sistem de efracție e cam tot 1.000 de lei pentru un bloc. Și nu este complicat, e ușor de folosit.”
Campania de prevenire a furturilor din locuințe și societăți comerciale se derulează pe o perioadă de 4 luni, timp în care vor avea loc mai multe acțiuni.
Reprezentanții poliției mureșene spun că aceste tipuri de infracțiuni au scăzut în ultimii ani cu circa 15% , iar datorită campaniilor de informare și prevenire, cetățenii sunt mai vigilenți.
Cristina Bulbescu