Sindicat CFR: 90% dintre mecanicii de pe marfare sunt pensionari

Publicat de Uifalean Cristian, 12 iunie 2023, 15:43
Vicepreședintele Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători, Ovidiu Oniță, spune că cele două marfare ajunse pe aceeași linie la Sighișoara aparțin unor companii private.
Grupul Feroviar Român (GFR) este operatorul privat de marfă unde este angajat mecanicul care a produs incidentul și CER FERSPED este celălalt operator privat care, însă, circula regulamentar.
Majoritatea incidentelor cu marfare aparțin companiilor private iar cea mai mare problemă este vârsta înaintată a mecanicilor de locomotivă, este de părere Ovidiu Oniță:
Marea majoritate a incidentelor sau a problemelor care se întâmplă pe calea ferată cu trenurile de marfă, sunt la privați. În opinia mea, problema e că sunt foarte mulți pensionari, în proporție de 90%. Ideea e că Compania de CFR Marfă de la noi a fost decimată, tot ce a aparținut la CFR Marfă au terminat-o domnii ăștia care ne conduc, și au dat-o la privați. Pe privați nu-i interesează că vine mecanicul obosit… să meargă trenul, nu-i interesează ce și cum.. să circule, să le meargă marfa și să le vină banul… Și au oameni care sunt îmbătrâniți și sunt suprasolicitați și acolo pentru că la ei se fac foarte multe ore pe care nu le verifică nimeni.”
Mureșeanul Ovidiu Oniță, liderul Sindicatului pentru Unitatea Salariaților CFR Călători, mai spune că toate firmele private de căi ferate aparțin unor foști directori ai Companiei:
Mulți directori care au lucrat la CFR, acum sunt mari manageri privați. Ce privatizare e asta? Toți directorii care sunt și la Călători sunt la companiile private. Marea majoritate a oamenilor care le conduc sunt foști directori.”
Incidentul produs joia trecută la Sighișoara este investigat în prezent atât de Serviciul Județean de Poliție Transporturi Mureș, cât și de Agenția de Investigare Feroviară Română.
Conducerea Companiei Naţională de Căi Ferate CFR SA nu a muşamalizat niciodată vreun incident sau accident feroviar înregistrat pe reţeaua feroviară, indiferent de grupa de clasificare a acestuia, se arată într-un comunicat remis în urmă cu puțin timp.
Referitor la incidentul din gara Sighişoara, compania menționează faptul că primul responsabil care trebuia să-i avizeze telefonic pe şeful de staţie şi regulatorul de circulaţie al Regionalei CF Braşov era impiegatul de mişcare, care nu a avizat incidentul, acesta fiind acum cercetat disciplinar pentru neavizare şi neîndeplinirea obligaţiilor de serviciu.
Autor: Cristina Bulbescu