Sindicaliștii din administrația publică critică restructurările de la nivelul primăriilor din Brașov și Târgu Mureș

Publicat de Corina Muntean, 2 februarie 2021, 16:47 / actualizat: 2 februarie 2021, 19:50
Federaţia Columna a salariaților din administrația publică a transmis Agenției Naționale a Funcționarilor publici o adresă prin care atrage atenția că cele două administrații nu s-au consultat cu organizațiile sindicale atunci când au decis restructurări.
Secretarul general al Federației Columna, Lucian Ciprian Puiu:
La Brașov, reorganizarea Poliției Locale s-a făcut fără consultarea sindicatelor iar în cazul primăriei Tg Mureș au existat anumite discuții, dar au fost în sensul în care s-a solicitat să se pună la dispoziție întreaga documentație care stă la baza reorganizării. La Tg. Mureș, cum se poate observa pe site-ul Primăriei, vorbim de un desen al organigramei, din care nu rezultă absolut nimic. Un proiect de reorganizare înseamnă proiect de hotărâre de Consiliu Local, proiect de organigramă, proiect de stat de funcții, proiect de regulament de reorganizare și funcționare, deci documente și acte administrative prealabile emiterii hotărârii de Consiliu Local. Toate aceste documente trebuie să fie publice și să fie puse la dispoziția sindicatelor.
La Brașov, Poliția Locală este o instituție subordonată Consiliului Local, nu Primăriei, iar actul de reorganizare a avut loc la inițiativa conducerii Poliției Locale, a fost verificat de secretarul primăriei, care a constatat că e legal.
Purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea:
Ca toate proiectele care intră în ședințele de Consiliu Local, și acest proiect, legate de reorganizarea parțială a Poliției Locale, a primit viza de legalitate de la secretarul municipiului, fapt care confirmă că s-au respectat toate prevederile legale necesare pentru ca acest proiect să fie prezentat plenului Consiliului. Inclusiv prevederile din Codul Administrativ, care fac referire la modul în care se reorganizează anumite departamente și servicii publice.
În ceea ce privește Târgu Mureșul, săptămâna trecută administrația locală a prezentat public un draft al noii organigrame, care a fost postat pe siteul Primăriei, a explicat purtătorul de cuvânt, Cristina Pruteanu:
Față de adresa transmisă de Federația sindicală a salariaților din administrația publică din România, către Agenția Națională a Funcționarilor Publici, precizăm că noua organigramă a fost pusă în aceste zile în consultare publică, iar orice cetățean care dorește să se implice, va putea depune amendamente la aceasta. Vom demara discuții și consultări cu reprezentanții principalelor sindicate la care angajații primăriei și ai structurilor afiliate sunt membri. Până în prezent, am avut o singură întâlnire, pe data de 15 ianuarie cu aceștia. Menționăm că de vineri, 20 ianuarie, când a fost pusă în consultare noua organigramă, avem peste 20 de mesaje pe mail de la cetățeni, asupra acestui proiect.
Odată cu lansarea în consultare a proiectului noii organigrame, primarul municipiului Târgu Mureș, Soos Zoltan a cerut tuturor celor interesați să trimită sugestii în termen de 45 de zile.
Valeriu Russu