Serviciu de alertă rapidă pentru sesizarea neregulilor la facturile de energie
Publicat de Corina Muntean, 17 ianuarie 2022, 15:09
Asociațiile pentru protecția consumatorilor recomandă populației să depună sesizări în cazul în care întâmpină probleme cu furnizorii la electricitate și gaze naturale.
Înainte de a reclama suma de plată de pe facturile de gaz și curent electric, trebuie să recitim cu atenție contractele semnate, să vedem exact care sunt clauzele și termenii contractuali cu care am fost de acord, spune președintele Infocons, Sorin Mierlea :
Înainte de toate trebuie să învățăm să citim o factură și să fim conștienți că avem niște contracte în baza cărora se eliberează acele facturi. Să căutăm contractele, să vedem ce am semnat, iar dacă avem orice suspiciune cu privire la o clauză abuzivă sau nerespectarea contractului în cadrul unor facturi, să ne adresăm ANPC-ului dacă sunt clauze abuzive, iar din perspectiva a tot ceea ce înseamnă zona de preț și nerespectarea cantităților, către ANRE. InfoCons a lansat un Centru de alertă rapidă, unde consumatorii de energie se pot adresa la 02196715, existând și posibilitatea online. Ideea este că nu trebuie să stăm cu mâinile în sân, iar ceea ce putem face este să începem cu contractul, fiindcă acolo este izvorul problemelor sau a rezolvărilor.
O altă variantă este să apelăm la justiție, spune șeful Infocons, dar până la rezolvarea litigiului facturile trebuie plătite, indiferent dacă acestea sunt corecte sau greșite.
Totuși, mai spune Sorin Mierlea, nu e târziu să ne schimbăm furnizorul de gaz sau de energie electrică, dacă nu am făcut-o până acum.
Valeriu Russu