Semnătură electronică la cadastru
Publicat de MIRELA ROTAR, 28 septembrie 2020, 11:31 / actualizat: 28 septembrie 2020, 20:10
Începând de astăzi, Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară introduce sistemul de semnare a documentelor în browser, ca măsură de continuare a procesului de digitalizare și optimizare a activității instituției.
Semnarea documentelor prin aplicația ”eTerra” simplifică și eficientizează procesul de depunere și soluționare a lucrărilor de specialitate și scurtează fluxul acestora, a explicat directorul Oficiului de Cadastru Mureș, Marcel Grigore:
Până acum, pentru a semna electronic documentele trebuiau descărcate în format pdf, semnate și reîncărcate în sistem, cu un timp lung de procesare. În prezent, atât angajații Oficiului de cadastru cât și persoanele acreditate să facă înregistrări în sistemul informatic de cadastru și carte funciară, adică persoanele autorizate să execute lucrări de cadastru, notarii publici, executorii judecătorești, experții judiciari, pot încărca documente și semna electronic într-un mod mult mai eficient.
Cetățenii nu au nevoie, deocamdată, de semnătură electronică pentru a li se emite un document oficial de la Oficiul de Cadastru, precizează Marcel Grigore:
Cetățenii, pentru a obține un document de la Oficiul de cadastru, nu au nevoie de o semnătură electronică, decât de a-și face un cont în portalul de obținere a extraselor și obțin documente valabile, semnate electronic. Probabil că în viitor administrația publică va dezvolta sisteme informatice unde cetățenii vor avea nevoie de semnătură electronică și acestea se obțin de la orice operator acreditat de semnături electronice.
ANCPI mai testează, în aceste zile, sistemul de plată cu cardul în aplicația ”eTerra”, pentru ca partenerii Agenției să nu se mai deplaseze la ghișeu ca să achite tarifele pentru serviciile solicitate sau să aștepte confirmarea plății prin ordinul de plată.
Valeriu Russu