Se fac ultimele teste de rezistență pe Varianta de Ocolire a mun. Sfântu Gheorghe!
Publicat de Rotar Mirela, 26 septembrie 2024, 11:16
În aceste zile sunt încercate, prin teste statice și dinamice, cele trei pasaje de pe traseul Variantei:
· Pasaj peste Calea Ferată 316 (Brașov – Ciceu – Deda – Războieni) de 355 m;
· Pasaj peste Calea Ferată 318 (Sfântu Gheorghe – Brețcu) de 355 m;
· Pasaj peste Calea Ferată 316 (Brașov – Ciceu – Deda – Războieni) și peste Râul Olt, lungime totală de 526 m.
Scopul investiției a fost de a degreva de trafic intravilanul localității Sf. Gheorghe, de a reduce numărului de accidente prin preluarea unei părți semnificative din traficul de tranzit dar și de a scădea emisiile poluante din localitate. Reprezentanții DRDP Brașov nu au putut avansa un termen concret de inaugurare a variantei ocolitoare.
Potrivit unei informări a drumarilor, aceste încercări sunt obligatorii înainte de deschiderea traficului. Reprezentantul companiei care efectuează lucrările, inginer de monitorizare Flavian Apăteanu:
8 camioane de 40 de tone ce stau pe anumite poziții pe deschidere, pentru a verifica săgeata, cât se lasă grinzile podului la intrados. Colegii mei topografi sunt jos, fac măsurători topografice, și în felul acesta determină cât se lasă podul. Prin urmare și proiectantul va putea să-și verifice calculele făcute din proiect.
Varianta de Ocolire Sfântu Gheorghe are o lungime de 11,56 km iar partea carosabilă are câte o bandă pe sens, fiecare cu o lățime 3,5 m, viteza de proiectare fiind de 80 km/h. Traseul Variantei se desprinde din DN12 (E578) la km 2+830, înainte de localitatea Coșeni, se desfășoară pe partea dreaptă față de DN 12 și se finalizează la intersecția cu DN12 (E578) la km 13+345, după localitatea Sfântu Gheorghe.
Pe traseu au fost construite și 2 spatii parcări cu câte 25 locuri de parcare pentru autoturisme, 16 locuri de parcare pentru TIR și un corp cu toalete publice, precum și un centru de întreținere.
Autor: Cosmina Nicoară