Școlile din Linköping folosesc roboți avatar pentru a reduce absenteismul în rândul elevilor

Publicat de Rotar Mirela, 2 august 2024, 14:14 / actualizat: 18 august 2024, 18:29
Anul trecut, orașului suedez Linköping i-a fost decernat Premiul pentru Capitala Europeană a Inovării (iCapital) pentru eforturile sale lăudabile de a aborda schimbările sociale și de durabilitate prin încercarea de idei creative și dezvoltare.
În ciuda faptului că nu era cunoscut la nivel global, acest oraș de dimensiuni modeste, cu 250.000 de locuitori, a devenit prima localitate suedeză deținătoare a titlului datorită tradiției sale puternice de inovare și colaborare între sectorul public, industrie, mediul academic și societatea civilă.
Municipalitatea a achiziționat și a aprovizionat școlile cu roboți AV1 care vor înlocui elevii care sunt nevoiţi să lipsească de la cursuri, de exemplu, din motive de sănătate.
Roboții servesc drept substitut pentru elevi, permițându-le celor din urmă să fie prezenți în clasă, să observe lecția și să comunice fără a fi nevoiți să-și părăsească casele. Acest lucru le oferă șansa să nu rateze și să rămână în urmă în procesul de învățare, în timp ce se confruntă cu problemele personale specifice care îi împiedică să socializeze.
Roboții AV1 funcționează astfel ca avataruri pentru elevul-lipsă. Sunt echipați cu expresii oculare digitale controlate de elev pentru a-și exprima emoțiile și se aprind în verde atunci când elevul dorește să pună o întrebare sau în albastru atunci când pur și simplu ascultă și urmărește.
În ceea ce privește preocupările privind confidențialitatea în sala de clasă, fluxul furnizat de camera robotului elevului este criptat și nu poate fi înregistrat și nici nu pot fi făcute capturi de ecran pe tableta elevului.
Decizia privind elevii care vor putea trece la învățământul la distanță cu ajutorul unui robot avatar va fi luată de directorul școlii, după ce va studia fiecare caz în parte.
Dana Boieriu