S-a remediat problema tehnică a cardului de sănătate
Publicat de radiomures, 15 februarie 2016, 13:04 / actualizat: 15 februarie 2016, 14:53
Potrivit unul anunț postat pe pagina de internet a Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, platforma on-line a cardului național de sănătate funcționează acum normal.
La nivel național, asociațiile medicilor de familie au anunțat astăzi că vor asigura doar urgențele în condițiile în care cardul de sănătate s-a blocat din nou.
Medicii mureșeni au acordat consultații, deși cardul a funcționat cu intermitențe.
Aceștia au preferat să înregistreze rețetele și trimiterile medicale offline.
Medicul de familie din Tîrgu-Mureș, Elen Crăciun:
Cardul este folosit offline. Nu există consultații fără card. Este ilegal, cu excepția urgențelor. Deci, pacientul tot trebuie să aibă cardul. Se citește în sistem și se înregistrează și se validează ulterior consultația dar, vă spun, funcționează cu intermitențe. Noi avem obligația să eliberăm rețeta și la farmacie să se elibereze și noi după aceea validăm rețetele, pe server.”
La CJAS Mureș nu au fost înregistrate plângeri din partea medicilor de familie sau a pacienților , deși problemele durează de circa o săptămână, spune directorul Casei, Rodica Biro:
Nu avem nici o declarație a Asociației Medicilor de Familie că nu vor acorda consultație în cabinete. Este necesar ca aceste servicii medicale să fie încărcate în sistem în 72 de ore. Nu am avut reclamații nici din partea pacienților până la această oră.”
Potrivit anunțului Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, problema platformei informatice PIAS, care de ieri nu mai accepta semnătura electronică, a fost remediată astăzi la ora 10 și 15 minute.
Cristina Bulbescu
Foto: www.soridapress.ro