S-a lansat Raportul alternativ privind starea educației în județul Mureș
Publicat de Corina Muntean, 21 decembrie 2020, 15:37
Raportul este realizat în cadrul celei de-a doua ediții a proiectului Școli curate și reprezintă o analiză a modului în care autoritățile locale din județul Mureș finanțează bursele școlare, investițiile în școli și cheltuielile materiale cu bunuri și servicii.
Rezultatele cercetării au arătat că interesul autorităților locale pentru finanțarea educației este minimal și în niciun caz școala nu este o prioritate a administrației.
Antonia Pup, reprezentantul Școli curate:
Ne-am axat pe trei axe prioritare: modul în care sunt acordate bursele școlare pentru elevi, cum sunt repartizate cheltuielile materiale cu bunuri și servicii din școli și cheltuielile în școli privind investițiile, reparațiile capitale și consolidările. Am avut, de asemenea, 4 întrebări de cercetare pentru a realiza acest studiu foarte comprehensiv, atât din punct de vedere calitativ cât și din punct de vedere cantitativ.
Corina Mărginean, ambasador „Școli Curate”, a explicat că întocmirea acestui raport s-a lovit de multe ori de o atitudine superioară din partea funcționarilor publici:
Majoritatea oamenilor aruncă vina mereu pe altcineva. Nimeni nu vine să își asume responsabilitatea, să spună că s-a greșit și să-și îndrepte greșeala. Când am întrebat de ce nu sunt burse, nimeni nu știa a cui e vina sau, cel mai probabil, se ajunge la răspunsul nu avem bani sau nimeni nu a cerut. Consider că, pentru educație, merită să ne facem puțin timp și să găsim și niște fonduri, astfel încât elevilor să le fie respectate drepturile.
Proiectul „Școli curate” este inițiativa Societății Academice din România și își propune o creștere a gradului de bună guvernare și transparență în școli și licee prin monitorizarea alocării, accesării și cheltuirii resurselor publice și responsabilizarea principalilor actori din comunitatea locală: elevi, părinți și profesori.
Raluca Creț