Românii prind tot mai mult gustul lucrurilor autohtone
Publicat de Corina Muntean, 16 ianuarie 2022, 11:18
Produsele româneşti au devenit cu 30% mai căutate decât în anii trecuţi, arată un studiu. Asta înseamnă o creștere a gradului de încredere în produsele autohtone, cu efecte pozitive asupra afacerilor locale.
Produsele româneşti au crescut vizibil în topul preferinţelor clienţilor, respectiv cu 30% faţă de anii precedenţi, atât datorită conştientizării cumpărătorilor, cât şi îmbunătăţirii calităţii şi a modului de ambalare a acestora. Conform unui studiu realizat de Cooperativa Ţara Mea, preferinţa românilor intervievaţi la raft pentru produsele româneşti a crescut, în detrimentul celor fabricate în afara ţării, în special în rândurile publicului tânăr şi ale celui de vârstă medie, 30-50 de ani.
‘Ultimii ani au adus publicul român la o maturitate a gândirii şi la conştientizări importante legate de importanţa ajutorului reciproc. Acest aspect se reflectă, astăzi, în preferinţele românilor pentru produse româneşti, cu intenţia asumată de a-şi ajuta propria ţară şi pe oamenii ei. Produsele pentru care românii insistă să fie româneşti sunt variate, de la seminţe şi ulei de floarea soarelui până la ouă, brânzeturi şi lactate, făină şi murături. Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată, probabil datorită faptului că, pe acest segment, reţetele româneşti nu au concurenţă‘, se menționează în studiu.
Publicul intervievat, în general fidel produselor româneşti, arată în unanimitate că se observă o creştere substanţială a calităţii produselor, precum şi a modului de ambalare, care ‘începe să concureze cu mărcile internaţionale’.
Studiul, făcut pe 1.200 de cumpărători, relevă faptul că românii observă diferenţa dintre produsele româneşti şi produsele fabricate în România. Mai mult, aceştia îşi doresc să fie informaţi corect şi vizibil şi să aibă acces la produse 100% româneşti. Motivele invocate sunt dintre cele mai diverse şi mai interesante: ‘porcul românesc trebuie crescut româneşte ca să aibă gustul copilăriei noastre’, ‘varza şi roşiile trebuie să aibă seminţe româneşti, nu numai să fie cultivate pe pământ românesc, ca să fie autentice’, ‘mi-aş dori să ştiu că roşiile din care e făcut bulionul provin din România’ etc.
Este un efort comun, al producătorilor, al cooperativei dar şi al consumatorilor. Este mai scump, dar nu imposibil să facem produse cu ingrediente 100% româneşti, dar întrebarea este: vor fi cumpărate? Suntem optimişti în urma acestui studiu şi credem că, în acest ritm, ne putem dezvolta armonios, atât ca brand, cât şi ca ţară‘, arată Florin Burculescu, președintele Cooperativa Ţara Mea .
Așadar se poate. Nu trebuie decât să ne susținem țara cumpărînd produse românești, ca să creștem în valoare.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.