Românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare
Publicat de Corina Muntean, 20 martie 2023, 07:13
Una din cele mai bune căi de comunicare comercială este, în zilele noastre, publicitatea în social media. Și asta pentru că, potrivit unui recent sondaj, românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare, acolo unde se derulează multiple campanii având bugete cu mult mai mici decât cele vehiculate în rețelele de televiziune.
Cea mai mare parte a românilor (93%) petrece minim o oră pe zi pe reţelele de socializare. S-a constatat, de asemenea, că aproape un sfert din ei (21%) stau mai mult de patru ore, iar aproape jumătate (48%) au admis că stau trei ore/zi, conform unui studiu realizat de Zitec şi Ipsos. Rețelele de socializare online reprezintă o soluție tot mai convenabilă pentru ca micile sau marile afaceri să-și recruteze viitori clienți.
În România, Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) şi TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creştere în preferinţele românilor, comparativ cu anul trecut (+20%). Potrivit cercetării, Twitter a câştigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel naţional şi înregistrează o pondere de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depăşind astfel LinkedIn, această din urmă platformă clasându-se pe locul 4 în topul utilizărilor, cu 29% din total.
De asemenea, 68% dintre respondenţi urmăresc cel puţin un influencer sau o celebritate în mediul online, iar 43% dintre aceştia au şi ales să achiziţioneze produse sau chiar au descoperit unele noi, după ce acestea au fost promovate de influenceri.
Despre cum ar trebui companiile să își facă strategiile de promovare, pe partea de consum online, peste 60% dintre cei chestionaţi au declarat că optează să vizioneze conţinut de tip video, în timp ce doar 29% dintre români au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei.
În acest sens, 57% dintre respondenţi susţin că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cel mai puţin apreciate (de 48% dintre cei intervievaţi) sunt cele care par să promoveze o agendă politică. Cercetarea de specialitate mai arată că, pentru 61% dintre români, preţul este cel care face diferenţa atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs, în ceea ce priveşte tendinţa de achiziţie din mediul online. Jumătate dintre respondenţi (50%) au declarat că au cumpărat destul de des sau de câteva ori produse sau servicii după ce au văzut o reclamă în mediul online, chiar dacă nu cunoşteau brandul respectiv. Așadar, viitorul comunicării comerciale este în online, în rețelele de socializare.
Studiul, realizat la nivel naţional în luna februarie a anului 2023, pe un eşantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, a arătat că românii achiziţionează produse din mediul online după ce află mai multe informaţii despre ele din review-uri, apreciază dacă au o prezenţă solidă pe reţelele de socializare sau sunt promovate de influenceri sau celebrităţi pe care le apreciază.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg. Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.