Românii ar trebui să parieze mai mult pe gastronomia tradiţională
Publicat de Corina Muntean, 11 februarie 2020, 10:57
Asta le-ar mări șansele de a face un business profitabil. Așa cum fac doi tineri din Constanţa, care încearcă să-i convingă şi pe braşoveni că pâinea frământată ca pe vremuri, la covată, cu maia, apă, sare, făină şi vin poate fi mai gustoasă şi mai sănătoasă decât cea pufoasă din magazine și supermarketuri.
În oraşul de la poalele Tâmpei, doi tineri antreprenori au lansat un proiect de suflet: o brutărie tradiţională, prin care încearcă să reînvie reţetele de pe vremea bunicilor. Ioana şi Matei au renunţat la carierele lor în domeniul marketingului şi vânzărilor şi şi-au transformat pasiunea într-un business tradițional. Astfel că, în prezent, coc pâine – cu cartofi, mălai, seminţe de in, prune sau carne – şi cozonaci, ca ‘în familie’, pentru toţi cei care vor să mănânce sănătos sau cărora pur şi simplu le este dor de aromele din copilărie. Celebrul brand de la Cumpăna, județul Constanța, a prins astfel viață în unul din cele mai importante orașe turistice din România. Iar clienții nu vor lipsi, căci dacă localnicii mai țin minte gustul pâinii tradiționale, străinii abia așteaptă să testeze produsele de panificație cu ingrediente naturale locale.
În lansarea proiectului lor la Braşov, brutăria artizanală ‘Moara Veche’, cei doi l-au avut alături pe chef Radu Zărnescu, preşedintele Asociaţiei profesionale Euro-Toques România, membră în European Chefs Community. Acesta subliniază importanţa consumării unor produse naturale, ecologice, biologice, făcute din ingrediente corecte, cum erau odinioară. El a precizat că bucătarii au lansat recent, la nivel mondial, un trend privind întoarcerea la tradiţii a producătorilor locali, care, prin îngrăşăminte, prin plante, nu transmit, ulterior, organismului uman diverse stări negative şi boli, din cauza consumului.
De asemenea, Zărnescu a atras atenţia că, în pofida considerațiilor actuale, care susţin că pâinea îngraşă, nutriţioniştii nu recomandă renunţarea la acest aliment, ci doar selecția pâinii. Conform acestuia, beneficiile consumului acestor produse locale nu se opresc la sănătatea consumatorilor. Ele se extind la nivelul fermierilor, producătorilor și comercianților, într-un lanț de cooperare care le asigură reușita. ”E important să ne uităm la alte ţări, precum Franţa, Italia, care şi-au sprijinit fermierii indiferent de subvenţii.
Iar dacă vorbim de sectorul turistic, este foarte important ca să le oferim turiştilor ce avem noi, românii, a arătat Radu Zărnescu.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: www.agerpres.ro