România se situează pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est la vânzările online de bunuri și servicii
Publicat de Rotar Mirela, 16 octombrie 2023, 08:30
Vânzările online de bunuri și servicii generează peste 3% din Produsul Intern Brut al României, transmite Asociația Română a Magazinelor Online, citând datele raportului european E-commerce 2023.
Țara noastră se situează, astfel, pe locul al treilea în Europa Centrală și de Est și pe locul al 12-lea la nivelul întregului continent european, din acest punct de vedere.
Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările în regiune. Cifra de afaceri, în acest an, este estimată la aproape 10 miliarde de euro. 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online de la magazinele de la noi din țară, dar 21% au comandat și de la magazine străine.
La nivel european, cele mai comandate produse online sunt cele din categoria hainelor, încălțăminte și accesoriilor vestimentare, urmată de cărți, CD-uri, DVD-uri, livrări de la restaurante și produse cosmetice sau de înfrumusețare.
Asociația Română a Magazinelor Online mai precizează că, în ultimii trei ani, prețurile din mediul online au înregistrat, în general, o evoluție sub rata inflației. Astfel, în prima parte a acestui an, s-au observat scăderi semnificative la prețul produselor alimentare, cum ar fi laptele, uleiul de floarea-soarelui sau făina.
Sursa: RRA