România e pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte utilizarea serviciilor on-line în relaţia cu autorităţile publice, potrivit Eurostat

Publicat de Stan Lucian, 27 februarie 2025, 16:53
La polul opus se află ţările nordice, care au o rată de aproape 100%.
Anul trecut, aproximativ 70 de procente din populația Uniunii Europene, cu vârsta între 16 și 74 de ani, a utilizat site-urile sau aplicațiile autorităților publice, o creștere cu 0,7 procente față de anul anterior.
Cel mai bine stă Danemarca, unde proporția este de 98,5 procente, urmată de Olanda și Finlanda, ambele cu peste 95%. La polul opus se află România, cu puțin peste 25 de procente, urmată de Bulgaria – 31,5 și Italia, cu 55%.
Cele mai multe accesări ale aplicațiilor și site-urilor autorităților, în speță, 44%, au avut ca scop obținerea unor informații despre servicii, beneficii, legislație sau despre programul instituțiilor.
40% din accesări au avut în vizor obținerea unor informații cu caracter personal, iar 38% dintre persoane spun că au folosit aplicația instituțiilor pentru a descărca diverse formulare. Pe ultimul loc, în speță, 5,3 procente, figurează trimiterea unor reclamații sau a unor întrebări către instituțiile publice.
Sursa: RRA