Robot pentru preluarea documentelor şi plata taxelor la Brașov
Publicat de MIRELA ROTAR, 7 octombrie 2021, 11:43
Din această săptămână și-a început activitatea funcționarul electronic de la Primăria Brașov.
Acesta este un sistem electronic self-service, amplasat la intrarea în Primărie, cu ajutorul căruia cetățenii pot depune documente și pot plăti taxe, impozite sau amenzi.
Are un meniu simplu și intuitiv, astfel încât utilizarea lui să fie facilă majorități brașovenilor. Terminal interactiv pentru servicii electronice şi management de documente are ecran tactil, tastatură antivandal și trackball pentru navigare pe ecran.
El va permite permite apelarea serviciilor electronice programate, are un cititor de carte de identitate, un inscriptor şi cititor de coduri de bare. De asemenea, robotul-funcționar are inclus un scanner intern pentru documente și un POS pentru realizarea plăţilor electronice.
,,Pe viitor ne dorim să implementăm acest proiect și în alte locuri din Brașov, de exemplu în malluri, astfel încât accesul cetățenilor la documentele de care au nevoie în relația cu primăria să fie cât mai facil”, a declarat viceprimarul Brașovului, Flavia Boghiu.
Conform unui comunicat, Primăria Brașov a ajuns la finalul proiectului de extindere a programului de digitalizare a serviciilor primăriei, ,,eFuncţionar+ – Servicii electronice şi simplificare administrativă”, program finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA).
Acest proiect a avut ca scop simplificarea furnizării serviciilor către cetățeni și mediul de afaceri prin implementarea unor soluții informatice inovative, de la extinderea serviciilor electronice pe care le pot accesa cetățenii în relația cu Primăria Brașov, la punerea în funcțiune a unui sistem self-service, prin intermediul căruia cetățenii pot să depună anumite documente, pot solicita eliberarea unor acorduri și autorizații sau pot face plata taxelor, impozitelor și amenzilor.
Tot în cadrul acestui proiect, primăria, gratuit, va pune la dispoziția brașovenilor 1.000 de semnături electronice.
Valoarea totală a proiectului este de 2.837.126,47 lei, din care, finanţare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 -2020 (POCA) Axa prioritară 2: 2.344.798,50 lei.
Virgil Natea