Regulile pentru organizarea şi folosirea catalogului electronic au fost puse în dezbatere publică, anunţă Ministerului Educaţiei
Publicat de Stan Lucian, 8 aprilie 2024, 19:22
Proiectul ar fi trebuit să fie aprobat încă de la începutul lunii trecute, însă abia acum a fost lansată consultarea cetăţenilor, ceea ce va întârzia întregul proces.
Ministerul Educației a mai avut o tentativă de a crea un catalog electronic pentru toate școlile din țară, dar a renunțat la proiectul european încă din 2019.
Între timp, peste 740 de școli au cumpărat cataloage electronice de la companii private, însă Ministerul Educației nu a reușit timp de trei ani să scoată la licitație proiectul.
Un nou proiect privind catalogul electronic a fost prevăzut în noua Lege a educației, care a intrat în vigoare în septembrie 2023.
Ordinul de ministru privind înființarea acestuia ar fi trebuit să fie deja aprobat în acest an, pe 1 martie, dar abia la începutul acestei luni a fost pus în dezbatere publică, cu o întârziere de două luni.
Catalogul electronic asigură comunicarea între profesori și părinți, dar permite și înregistrarea absențelor, notelor și a mediilor.
Școlile care au deja catalog electronic asigurat de școală prin fonduri proprii sau prin asociațiile de părinți sunt obligate să asigure transmiterea datelor către sistemul integrat de management al școlarității.
Catalogul electronic va fi operațional la nivelul întregului sistem de învățământ în termen de maximum trei luni de la încheierea dezvoltării la nivel național.
Conform Legii Educaţiei, catalogul electronic ar trebui să fie funcţional din anul şcolar 2025-2026.
Sursa: RRA