Redeschiderea mall-urilor a readus la lucru majoritatea angajaţilor
Publicat de Corina Muntean, 2 iulie 2020, 11:00
Redeschiderea mall-urilor a readus la lucru majoritatea celor 1,2 milioane de angajaţi care îşi desfăşoară activitatea în retail. La o săptămână de la redeschiderea acestora, performanţa este relativ mai ridicată în ceea ce priveşte traficul, în cazul centrelor comerciale regionale comparativ cu cele din Bucureşti, semn că redeschiderea lor fizică era mai așteptată în teritoriu decât în Capitală. Din ce motive?
Oamenii au reînceput să vină la cumpărături în număr mare în mallurile din orașe odată cu relaxarea condițiilor de siguranță impuse de pandemie, iar orașele regionale mari înregistrează un trafic peste media din Capitală, cu mai mult de 80% din traficul de dinainte de criză recâştigat. Compania de consultanţă imobiliară CBRE a constatat că revenirea consumatorilor la mall se traduce în vânzări, ceea ce este bine pentru economie. Comportamentul diferit de consum din teritoriu față de București a fost favorizat de faptul că logistica afiliată unei cumpărături online este mai puţin dezvoltată în afara Bucureştiului şi a impulsionat vânzările offline din oraşele secundare, dar și de distanţele relativ mici din oraşele de provincie, care permit clienţilor să ajungă rapid la mall, evitând mijloacele de transport în comun, precum și de intensificarea acţiunilor de marketing şi comunicare online. Potrivit reprezentanților CRBE, mall-urile care au comunicat în toată perioada de izolare şi care şi-au adaptat comunicarea noii normalităţi au câştigat o afinitate a publicului mai bună. De asemenea, obiceiurile de consum dobândite în ultimele luni nu trebuie desconsiderate sau minimizate, este necesar ca mall-urile să livreze mesaje acolo unde consumatorul s-a obişnuit acum să le primească, în online şi cu precădere în social media’, se subliniază în cercetare. Centrele comerciale cu suprafeţe de peste 15.000 de metri pătraţi, care totalizează aproximativ 3,7 milioane de metri pătraţi de spaţiu construit la nivelul României, au fost redeschise pe 15 iunie aproape complet, cu excepţia cinematografelor şi zonelor de tip food court. Redeschiderea a coincis cu lansarea perioadei de promoţii în marile magazine de fashion şi accesorii, acestea reprezentând 40-50% din suprafaţa unui centru comercial. Potrivit estimărilor CBRE, proiectele comerciale din oraşele regionale vor continua să înregistreze rezultate în creştere cel puţin până în toamnă, când perioada concediilor se va încheia şi cei peste 175.000 de studenţii vor reveni în Capitală. Lipsa turismului internaţional din Bucureşti şi creşterea turismului intern va favoriza, de asemenea, vânzările centrelor comerciale din afara Bucureştiului, menţionează sursa citată.
În România, CBRE oferă servicii integrate (administrare şi coordonare de tranzacţii şi management de proiecte, servicii de design and build, managementul proprietăţii, administrarea investiţiilor, evaluare, închiriere de proprietăţi, consultanţă strategică, vânzări de proprietăţi şi servicii de dezvoltare) şi administrează un număr de opt centre comerciale cu o suprafaţă totală de peste 320.000 metri pătraţi şi un număr de aproximativ 1.000 de chiriaşi, care înregistrează un trafic anual total de peste 59 milioane de vizitatori. Compania are peste 100.000 de angajaţi, peste 530 de birouri în întreaga lume.
Autor: Virgil Natea
Editor: Corina Muntean
Rubrica Buzunare pline este o rubrică de profil economic realizată de Virgil Natea. Ea poate fi ascultată la Radio Tg.Mureș, pe frecvențele de 102,9 FM și 98,9 FM, 94,9 FM-Borsec, de luni până vineri, în emisiunea Pulsul Zilei, la ora 11,40 și, în reluare, în emisiunea Sens unic la ora 16,45.
Sursa: CBRE