Record negativ de viteza cu trenul pe ruta Tg. Mureș-Deda, după modernizare
Publicat de APETRI MARGARETA, 28 decembrie 2023, 13:22
În acest an s-au finalizat lucrările de modernizare a trecerilor la nivel pe calea ferată pe ruta Târgu Mureș-Deda, fiind modernizate 13 astfel de bariere cu semnale acustice și luminoase. Tocmai modernizarea pare să fie o problemă deoarece de atunci se circulă mai prost.
Mecanicii de locomotivă nu au certitudinea că aceste sisteme funcționează, prin urmare reduc la minimum viteza de rulaj în zona trecerilor pentru a evita orice incident.
Numeroase nemulțumiri au fost primite şi de la călători, precizează pentru Radio Târgu Mureș șeful Stației CFR Călători Târgu Mureș, Vasile Porumb:
Tot ce înseamnă treceri la nivel, semaforizată sau nesemaforizată, se trece cu viteză redusă. Prin modernizare, noi circulăm mai prost pentru că au pus niște bariere semiautomate care nu-și fac treaba cum ar trebui din punct de vedere tehnic. Au băgat restricții de 20 km/h la fiecare barieră. Dacă eram cu Crucea Sf. Andrei și cu stop, trenul mergea cu 50-60-70 km/h.
Reprezentanții Companiei de Infrastructură a CFR au precizat că aceste probleme vor fi remediate după noi investiții care vizează instalațiile.
Pe de altă parte, pe cealaltă rută de cale ferată care aparține de Stația Târgu Mureș, Târgu-Mureș Unirea, adică partea nemodernizată încă, se circulă ca acum 40 de ani, mai spune șeful Stației de Călători, Vasile Porumb:
Noi, încă manipulăm barierele cu mâna. Noi încă punem petrol la lămpaș și ridicăm sus cu un scripete și tragem de niște manete ca să se facă roșu și verde… Noi, suntem ca acum 30-40 de ani în anumite gări precum Sânpaul, Iernut, Luduș, Gligorești… încă acolo nu au apucat să modernizeze partea de semafoare, partea de semnale.
Cu toate acestea, numărul călătorilor a crescut în ultimul an, datorită prețurilor mult mai mici practicate pe calea ferată față de transportul rutier, adică 5 lei de la Târgu Mureș la Reghin, respectiv, 10 lei de la Târgu Mureș la Deda.
Autor: Cristina Bulbescu