Punctul pe I cu Radu Florea-Trenule, mașină mică…
Publicat de RADU FLOREA, 24 septembrie 2015, 00:59
Trenule, mașină mică…
Cu calea ferată, noi românii, încet-încet ne-am lămurit. La o viteză medie de 35-40 km la oră, aproape că orice biciclist de sprint, bine antrenat, întrece trenul de România. Sigur că nu trage după el niște containere, dar cînd mă gîndesc că o navă duce pe apă sute de astfel de cutii de metal cu de toate în lumea largă, în timp ce un marfar n-are mai mult de 52 de vagoane, viitorul trenurilor mioritice care gâfîie la deal pe valea Mureșului de trebuie musai să bage 4×4, pare să nu mai existe.Dar nici mașina mică nu se simte prea bine, vorba ardeleanului…
Scandalul Volkswagen (acea căruță a poporului, nășită în perioada roz a național-socialistului conducător Adolf Hitler pentru fiecare cetățean) marcă ajunsă astăzi, din reper de calitate și anduranță să fie pusă între semnele întrebătoare ale mirării, reprezintă un semnal grav pentru viitorul automobilului, așa cum îl știm și încă îl folosim mulți dintre noi. Deși autoturismul poluează fonic și olfactiv, deși ne costă bani grei circulația lui și sănătatea noastră, de vreme ce ne-a făcut cea mai sedentară civilizație a planetei din toate timpurile, nu ne vine să renunțăm la mașină.
Bogdan Alecu, editorul auto al ZF, chiar se întreabă dacă nu e acesta sfârșitul industriei auto bazată pe motoarele termice, indiferent ce consumă ca să ne ducă din punctul A în punctul B. Zice- omul de specialitate de la ZF.ro- că scandalul firmei germane prevestește marea cotitură către mașinile electrice. Prețul ridicat pe care îl prespun tehnologiile nepoluante Euro 4,5,6 face ca orice mașină cu motor termic să aibe un preț tot mai piperat. Acesta e numai un aspect, al doilea și cel mai important pentru un posesor de mașină îl reprezintă pleiada de chestii de care posesorul trebuie să țină cont: asigurarea, calendarul de revizii, piese de schimb, costuri neprevăzute de la defecțiuni minore la accidente. La polul opus, reviziile mașinilor electrice se pot face chiar și on-line de către producător, zice editorul auto de la ZF.ro.
Ce zicem noi, ăștia care facem credit cu anii, chiar și pentru o mașină populară la 10 mii de Euro?Păi eu zic, deocamdată, că e mai ieftin cu gândul decât cu motorul, dar că n-avem încotro. Totul depinde de „câți și câte” ai de dus în spate…
Am zis și eu , n-am dat cu parul…
comentariu de Radu Florea