Provocare pentru consumatori în 15 martie

Publicat de MIRELA ROTAR, 14 martie 2019, 13:47 / actualizat: 15 martie 2019, 8:51
”Să spunem STOP la produsele agroalimentare de calitate îndoielnică și cu multe E-uri, la prețul mare al carburantului, în condițiile în care noi producem petrol, la produsele cu dublu standard, la prețurile ca în Vest și calitatea ca în Est, la contractele bancare cu multe clauze abuzive…”
Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care Organizația InfoCons a lansat pentru mâine, când este marcată Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, o provocare inedită pentru a trage un semnal de alarmă.
În data de 15 martie, de la ora 15,00, timp de 15 minute, toți cetățenii sunt îndemnați să nu mai achiziționeze nici un produs și nici un serviciu.
Românii sunt îndemnați să protesteze astfel pentru toate abuzurile pe care trebuie, într-un fel sau altul, să le accepte, a precizat pentru Radio Târgu-Mureș președintele Asociației InfoCons, Sorin Mierlea:
Să tragem un semnal de alarmă autorităților care au atribuții de control pentru a face publice controalele ca fiecare dintre noi să știe, până la urmă, ce cumpărăm și astfel să devenim consumatori mai responsabili, să nu mai fie ascunse aceste date și aceste informări. Din păcate, am ajuns pe primul loc la nivelul Uniunii Europene la bolile cardiovasculare, la bolile de cancer, la accidentele vasculare și obezitatea infantilă care toate se regăsesc, până la urmă, într-o hrană nesănătoasă iar banii sunt la noi în buzunar. În momentul în care cumpărăm, votăm produsul iar când nu-l cumpărăm îi dăm un vor de blam. Din această perspectivă, haideți cu toții să fim mai responsabili, să avem atitudine și, nu în ultimul rând, să luăm atitudine.
Organizația pentru Protecția Consumatorilor atrage atenția și asupra faptului că nu se cunoaște ce conținut au țigările și că se fumează în instituții publice fără să se ia măsuri.
De asemenea, produsele agroalimentare s-au scumpit, deși TVA-ul a scăzut și se încearcă o creștere a amenzilor în loc să fie închise firmele care înșeală consumatorul.
În plus, sesizări nu se pot face în week-end și nici după ora 16,00 la Telefonul consumatorului.
Mai multe informații privind această campanie se pot obține pe pagina de internet: www.infocons.ro.
Cristina Bulbescu