Proiect pentru tren metropolitan în judeţul Mureş
Publicat de Andrei Borz, 16 ianuarie 2023, 16:36
Autoritățile locale din orașul Ungheni au demarat, în 9 ianuarie, procedurile pentru înființarea Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Transport Public Feroviar ”Tren Metropolitan Mureș”,
Astfel, vor fi legate pe o lungime de 72 de km localitățile Luduș – Iernut – Ungheni – Târgu Mureș – Reghin, plus alte 9 comune, pentru eficientizarea circulației resursei umane către obiective importante precum Parcul Industrial, Aeroportul Internațional și Autostrada ”Transilvania, a declarat pentru RadioTg.Mureș administratorul public al orașului Ungheni, Daniel Radu:
În acest moment, proiectul se află pe siteul primăriei în dezbatere publică. Acesta va fi probabil votat de consilierii locali ai orașului Ungheni, ca mai apoi să putem să identificăm și sursele de finanțare, să putem discuta și cu primăriile care vor dori la rândul lor, să devină partenere într-un astfel de proiect de anvergură, pentru că sigur, proiectul va trebui să treacă și de votul celorlalte consilii locale, de pe această rută, Luduș- Reghin, de undeva la 72,4 km de cale ferată.
Inițiativa orașului Ungheni de crea un tren metropolitan se înscrie în proiectul mai amplu al operaționalizării Zonei Metropolitane Tg. Mureș. Prin acest proiect s-a înființat, cu doi ani în urmă, operatorul care va efectua transportul public de persoane.
Vicepreședintele Consiliului Judeţean Mureș, Kovacs Mihaly Levente, speră ca luna aceasta toate consiliile locale ale localităţilor implicate să adopte proiectul de hotărâre pregătit de ADI Zona Metropolitană:
Atâta timp cât toate UAT-urile participante vor agrea forma propusă, o dată ce se va vota acest proiect de fiecare consiliu local, practic se va înființa acest ADI Transport feroviar metropolitan. Este în forma aceluiași ADI care s-a făcut cu UAT-urile periurbane, manageriat tot de Zona Metropolitană. Și când vorbium de tren metropolitan, această muncă a început încă de anul trecut din luna iunie, doar că s-a făcut pas cu pas. În privința capitalului social, este primordial să se stabilească fiecare UAT cu cât va contribui, iar sediul acestui ADI va fi în Tg. Mureș.
Kovacs Mihaly Levente spune că, în cursul discuțiilor cu reprezentanții CFR Infrastructură, s-a pus problema modernizării traseului celor 70 de km de tren metropolitan Mureș, proces ce se va realiza în etape, date fiind costurile mari ale unor asemenea lucrări
Valeriu Russu