Proiect de lege pentru simplificarea procedurii de evaluare a stagiarilor absolvenţi de învăţământ superior, adoptat în Senat
Publicat de Rotar Mirela, 16 iunie 2022, 23:36
Procedura de evaluare a stagiarilor absolvenți de învățământ superior a fost simplificată, potrivit unui proiect de lege adoptat de Senat.
Noile prevederi vor facilita accesul pe piața muncii al tinerilor cu studii superioare, susţin inițiatorii documentului.
Proiectul de lege prevede, între altele, eliminarea comisiei de evaluare ai cărei membri erau desemnați conform deciziei angajatorului și care, la sfârșitul perioadei de stagiu, trebuiau să elibereze un certificat de evaluare. A fost eliminat, de asemenea, raportul cu programul de activități desfășurate de stagiar, ce era avut în vedere de către comisia de evaluare.
Potrivit proiectului de lege, evaluarea activităţii se realizează de către conducătorul compartimentului în care își desfășoară activitatea stagiarul, pe baza referatului de evaluare elaborat de mentor. Acesta are obligația să evalueze în mod obiectiv activitatea stagiarului și să propună modalități de îmbunătățire a activității acestuia. Referatul de evaluare trebuie întocmit de către mentor cu 10 zile lucrătoare înainte de terminarea perioadei de activitate.
Stagiarul are dreptul să primească referatul de evaluare și certificatul sau adeverința de finalizare a stagiului și să conteste raportul întocmit, dacă este cazul. Potrivit inițiatorilor, în ultimii ani, numărul angajatorilor care au încheiat contracte de stagiu și au solicitat subvenția acordată de statul român prin bugetul asigurărilor pentru șomaj a fost redus. De exemplu, în anul 2020 au fost încadrați în muncă 26 de absolvenți de studii superioare, pe locuri de muncă destinate stagiarilor, pentru aceștia încheindu-se convenții aferente contractelor de stagii profesionale.