Program turistic eșuat, la Brașov

Publicat de radiomures, 10 iunie 2015, 08:38
Este vorba de programul „La pas prin Centrul Vechi“, gândit și demarat pentru revitalizarea turismului braşovean.
Programul „La pas prin Centrul Vechi al Braşovului“ a fost lansat cu mare fast în urmă cu un an și consta în vânzarea către turişti a unui tichet în valoare de 45 de lei care să permită accesul în 17 obiective turistice din Braşov. Însă, la un an de bilanț, nici reprezentanţii CJ şi nici cei ai Asociaţiei de Promovare şi Dezvoltare a Turismului nu au habar câți bani s-au cheltuit cu tipărirea tichetelor și broșurilor, însă au reușit totuși să afle numărul celor care au fost vândute. 14 tichete au fost vândute într-un an și asta deși la lansare preşedintele de atunci al CJ, Aristotel Căncescu, şi vicepreşedintele Claudiu Coman, reprezentanţii Bisericii Evanghelice şi cei ai Consilprest, societatea care a gestionat acest program, anunţau că tichetul va fi super-atracţia ce va relansa turismul braşovean. Programul presupunea vânzarea unui tichet în valoare de 45 de lei, la pachet cu o hartă turistică a judeţului, o broşură de prezentare, în limbile română, engleză sau germană şi o apă minerală ce putea fi luată de la Baza Olimpia, plus intrarea mai ieftină la obiectivele turistice, așa cum se întâmplă, de altfel, în marile orașe europene.
Cu cele doar 14 tichete vândute într-un an e clar în acest moment că programul a fost un eșec total, iar părțile implicate se arată acum cu degetul una pe cealaltă. Din cei 630 de lei, obținuți din vânzarea biletelor, în bugetul judeţului au ajuns 322 de lei, iar 112 lei au fost viraţi Bisericii Evanghelice, în baza protocolului de colaborare. Restul de 196 de lei au rămas la Consilprest care a gestionat programul. Și, probabil v-ați dat seama, muzeele implicate în program, nu au primit nici măcar un leu.
Vali Blajovan
Foto: ivisit.ro