Profesorii și părinții târgumureșeni au învățat cum să se poarte mai bine cu copiii
Publicat de Corina Muntean, 10 aprilie 2019, 19:55 / actualizat: 19 aprilie 2019, 22:42
Primul program educațional național care aduce împreună părinți, dascăli și specialiști în educație, ”Copiii și adolescenții de azi, liderii de mâine”, a ajuns miercuri, 10 aprilie, la Colegiul Național ”Alexandru Papiu Ilarian” dinTîrgu Mureș.
Organizatorii au pornit de la problemele cu care se confruntă copiii, diferențele de personalitate ale acestora, pe baza cărora fiecare trebuie abordat într-o manieră diferită.
S-a discutat despre importanța identificării potențialului copiilor, despre instrumentele și tehnicile pe care profesorii le pot folosi pentru a susține și ajuta evoluția elevilor în funcție de vocația fiecărui copil sau despre identificarea timpurie a potențialului.
Reprezentantul organizatorilor, Mihaela Feodorof:
Cred că, cumva, acest kind remider despre ce înseamnă o relație funcțională cu elevul, este un moment de reflecție și răgaz în a se repoziționa în relația cu copilul la clasă. S-au gândit mai degrabă la dânșii, cum ar putea să se așeze mai facil, mai repede, în relație cu fiecare copil, ținând cont că am pus în lumină diferențele de personalitate. S-au gândit cumva că ei ar putea să facă lucrurile și altfel sau și mai bine, și nu neapărat copilul.
Mihaela Feodorof a subliniat că cea mai importantă cheie în rezolvarea problemelor este comunicarea:
Cred că noi toți greșim, uitând că am fost, la rândul nostru, copii. De fapt, în a nu empatiza, a nu ne așeza cât mai repede sau cu ușurință în papucii interlocutorului, duce către o discrepanță, de la comunicare, până la relația în ansamblu. Ar trebui, deci, o mai bună comunicare și empatizare în relația cu interlocutorul.
Profesorii au aflat și despre ultimele noutăți tehnologice în metodologia de predare. Cristian Vereș, reprezentantul Eurolingva Examinations Centre.
Le-am prezentat o diversitate de echipamente interactive, echipamente care pot fi folosite la predarea la clasă, la lucrul cu copiii, pot fi utilizate fără griji, fără probleme, sunt echipamente pe viață. De fapt, sunt niște console interactive, care se fixează pe orice suprafață, o tablă albă, un perete alb, și transformă suprafața respectivă în suprafață interactivă. Problema mare pe care am întâlnit-o în școli cu tablele interactive este că nu se foloseau, de teamă să nu se strice, sau erau deja stricate.
Programul vizează profesorii din școlile de stat și este creat și implementat de Yourway Life & Career Counseling, Eurolingva Examinations Centre și AVE (Asociația pentru Valorizarea Educației).
Raluca Creţ