Profesorii mureșeni, îngrijorați de educarea elevilor cu cerințe speciale
Publicat de Rotar Mirela, 29 martie 2024, 15:00 / actualizat: 30 martie 2024, 9:00
Integrarea copiilor cu cerințe speciale în școlile de masă ridică o serie de provocări din partea profesorilor.
La o întâlnire cu ministrul Educației, Ligia Deca, organizată ieri la Târgu Mureș, directorii mureșeni au ridicat problema educării acestor copii, în condițiile în care nu există suficient personal dedicat, și nici profesorii nu au suficiente programe de pregătire.
Directorul Colegiului Național ”Unirea”, Aurora Stănescu:
Profesorul se confruntă cu o cu totul altă realitate, cu cea a unor elevi pe care trebuie să știm să îi îndrumăm, cu un consilier școlar care nu poate face față, la Colegiul Național Unirea, la peste 900 de elevi avem un singur psiholog, un singur consilier școlar. Există o tipologie extrem de variată a cazurilor de CES. Profesorul cum ia contact? Trebuie să avem și alte pârghii.
Ministrul Educației, Ligia Deca, spune că a aprobat toate locurile de consilieri și psihologi cerute de inspectoratele școlare, dar a solicitat directorilor să facă noi cereri, în cazul în care vor avea nevoie de mai mult personal:
Am scos o Hotărâre de Guvern în dezbatere publică și, pentru prima dată, am aprobat numărul de posturi așa cum ni le-a dat inspectoratele ca fiind necesare și le-am distribuit în teritoriu. Sigur că, opt luni mai târziu, au apărut alte nevoi, sigur că, cu fiecare grădiniță inaugurată, cu fiecare copil cu CES integrat în școală mai apar alte nevoi de posturi dar eu cred că, până când nu cerem și nu e clar că sunt necesare, nu vom avea șansa ca cineva să le aprobe.
Conform proiectului de metodologie privind școlarizarea în anul școlar 2024-2025, formațiunile de studiu în care se integrează copii cu CES se constituie de regulă cu maximum 3 elevi cu cerințe educaționale speciale/clasă.
Copiii cu cerinţe educaţionale speciale (CES) prezintă deficienţe/dizabilităţi sau tulburări/dificultăţi de învăţare ori de altă natură, și pot avea nevoie de o asistenţă complexă (medicală, socială, educaţională etc.).
Autor: Raluca Creț