Profesori din 7 ţări participă la un workshop la Târgu Mureş

Publicat de Rotar Mirela, 12 martie 2025, 12:05
Între 11 și 15 martie, municipiul Târgu Mureș găduieşte un atelier transnațional dedicat inovării în educația pentru schimbările climatice.
Evenimentul, intitulat „ASSET Transnational Workshop on Educational Innovation for Climate Change Studies”, este finanțat prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene și reunește educatori, cercetători și profesioniști din domeniul educației și al schimbărilor climatice.
Cu acest prilej se vor crea materiale didactice specifice pentru problemele de mediu care vor putea fi folosite gratuit de şcoli, a declarat Hajdu Zoltan, coordonator de proiect din partea Focus Eco Center:
„În cadrul proiectului Erasmus sunt implicate șapte țări, din fiecare țară o organizație, institut de cercetare, școli. În cadrul proiectului am elaborat aceste materiale timp de un an și jumătate, am elaborat două tipuri de materiale, materiale teoretice, pentru că noi considerăm că aceste probleme nu privesc numai pe profesorii de biologie și geografie. Dacă un profesor de matematică sau de engleză citește aceste materiale, atunci poate să aibă informații, informațiile necesare pentru a realiza o activitate în cadrul săptămânii verzi sau în cadrul altor ore, când crede profesorul respectiv de cuviință.”
Participant la proiect, profesorul Soverfi Janos de la Colegiul Bolyai Farkas, spune că ar fi nevoie ca educaţia ecologică să fie o materie distinctă în programa şcolară:
„Ar fi binevenit. Din păcate, până acum în sistemul de învățământ nu este introdus acest lucru general. Deocamdată, materialele se pot folosi la diferite ore, biologie, chimie, fizică, engleză. Materialele se găsesc în opt limbi traduse, dar ca și propunere, deci se poate realiza, ar fi foarte binevenit să avem o materie, și, de fapt, dacă privim schimbările și problemele climatice, ar fi de dorit să fie o materie nu opțională, ci obligatorie.”
Atelierul își propune să stimuleze discuțiile și colaborarea în vederea dezvoltării unor abordări educaționale inovatoare pentru studiul schimbărilor climatice și al impactului acestora.
Participanții vor explora metodologii inovatoare de predare, vor împărtăși cele mai bune practici și studii de caz de succes, și vor promova integrarea studiilor despre schimbări climatice în programele școlare.
Autor: Sanda Vițelar