Producătorii români, victimele unor practici concurențiale neloiale
Constatarea aparține ministrului Agriculturii, Florin Barbu, care a declarat săptămâna trecută că va fi monitorizat adaosul comercial practicat de retaileri pentru produsele procesate în România, dar şi cele din import.
Publicat de Stan Lucian, 4 noiembrie 2024, 16:00
Șeful Federației Naționale a Producătorilor din Agricultură ProAgro, Ionel Arion, a confirmat situația, explicând că hipermarketurile și-au dezvoltat brandul propriu pe fiecare produs, în detrimentul mărcilor românești, astfel că produsul autohton independent suportă un dublu dezavantaj.
Dezavantajul vine de la mărcile proprii ale hipermarketurilor, dar și de la produsele agroalimentare de import, ambele cu prețuri inferioare mărcilor românești, constată Ionel Arion:
”La orice produs ei au marcă proprie, aceasta este net avantajată la raft, față de produsul românesc. Acea marcă proprie este și ea produs românesc, însă nu suportă aceleași costuri ca și brandul autentic românesc. Asta înseamnă concurență neloială, pentru că acele branduri proprii nu înglobează în prețul lor și taxele pe care le suportă brandul românesc. Deci, în ultimă instanță, brandul românesc este în două moduri afectat, atât de la produsele de import cât și de practica la care tocmai m-am referit”.
Potrivit lui Florin Barbu, monitorizarea va fi realizată de un comitet de lucru ce se va înfiinţa până pe 31 decembrie, din care vor face parte trei reprezentanţi din zona de retail, trei reprezentanţi din zona de procesare și un reprezentant al Consiliului Concurenţei, sub coordonarea Ministerului Agriculturii.
Am contactat reprezentanții a doi mari retaileri din România, care ne-au spus că singura care poate comenta situația este Federația Patronală a Rețelelor din Comerț, însă până în acest moment nu am reușit să obținem un punct de vedere.
Autor: Valeriu Russu