Problema salubrităţii din Tg.-Mureş rezolvată parţial de Consiliul Local
Publicat de radiomures ☺ᵛᵇ, 23 octombrie 2015, 17:58 / actualizat: 23 octombrie 2015, 22:25
Este vorba de un proiect de hotărâre prin care se dorea, iniţial, prelungirea contractului de delegare a serviciului de salubritate a municipiului cu actualul operator. După ce proiectul a picat de două ori neîntrunind majoritatea necesară, acesta a fost aprobat astăzi într-o şedinţă extraordinară a Consiliului Local.
Viceprimarul UDMR, Peti Andras, a explicat că se doreşte asigurarea liberei concurenţe, dar şi clarificarea unor chestiuni legate de cine trebuie să organizeze licitaţia şi cine poate prelungi actualul contract:
Primul articol, suntem de acord să se organizeze licitaţia de autoritatea competentă, cine este această autoritate urmează ca specialişti în domeniu să se pronunţe dar noi sprijinim competiţia liberă pe piaţă. Suntem de acord şi mandatăm executivul să asigure continuitatea serviciului de colectare a deşeurilor, dar dorim să se constituie garanţie de bună execuţie. Primele două aspecte intră în vigoare după ce primim un fel de interpretare, acord, aviz, mandat să ştim cine are competenţa să deruleze o licitaţie nouă sau prelungirea unui contract valabil.”
Deocamdată executivul va aştepta un răspuns de la Consiliul Judeţean, a spus viceprimarul PNL, Claudiu Maior:
Să nu credeţi că s-a terminat aici pentru că din punctul meu de vedere va mai trebui scoasă o hotărâre de Consiliu, va mai trebui luată o decizie, dar de data asta aşteptăm să vedem pentru că toată lumea îşi îndreaptă ochii către CJ. Această hotărâre nu poate fi pusă în aplicare decât după ce vedem ce spun cei de la CJ. Dacă ei nu vor da o hotărâre în niciun caz nu va putea fi ridicat gunoiul din Tg.-Mureş din 1 ianuarie. ”
Prezent la şedinţă vicepreşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Ovidiu Dancu, a spus că a primit mandat să vină pentru a răspunde la eventualele întrebări ale consilierilor locali:
Prezenţa mea astăzi la şedinţa Consiliului Municipal a fost datorată faptului că a fost solicitată de preşedintele Consiliului Judeţean să reprezint CJ, fapt pe care îl şi fac în această săptămână pentru a putea da unele lămuriri, replici dacă vor apărea probleme legate de activitatea CJ în ceea ce priveşte gestionarea depozitului de deşeuri menajere.”
Contractul cu Salubriserv SA expiră în ianuarie 2016 si, ţinând cont că operarea stațiilor de transfer și a depozitului regional de la Sânpaul nu este încredințată nimănui, municipiul Tîrgu Mureș riscă să rămână fără responsabil de salubritate.
Problemele de legalitate se referă la faptul că firma este în insolvență și nu este clar dacă acest serviciu trebuie operat de municipiu sau de județ deoarece potrivit statului Asociaţiei de Dezvoltare Intracomunitară Ecolect la nivelul judeţului ar trebui să existe un sistem integrat de salubritate.
Sanda Viţelar
foto arhiva