Prima Direcție de Asistență Socială și Protecția Copilului digitalizată este la Brașov
Publicat de Andrei Borz, 22 noiembrie 2022, 15:16
„Digitalizarea serviciilor sociale și medicale aflate în competenta Consiliului Județean Brașov” s-a realizat prin Fondul Social European.
Proiectul este implementat de Consiliul Județean Brașov în parteneriat cu Direcția de Asistență socială și Protecția Copilului Brașov.
De acest proiect beneficiază aproape 900 de persoane, angajați ai Consiliului Județean Brașov, ai spitalelor aflate în subordinea Consiliului și ai DGASPC Braşov.
S-a creat o platformă integrată care va furniza digital fluxurile de lucru în domeniul serviciilor medicale şi sociale.
Astfel, majoritatea documentelor circulă în format electronic și se scurtează mult timpul de procesare și de decizie.
Directorul executiv-adjunct al Direcţiei Management Proiecte din cadrul Consiliului Județean Brașov, Petru Nechifor Moraru.
Avem opțiunea de a înrola în mod gratuit cetățeni și firme în acest sistem și pot interacționa cu instituțiile publice, avem transmitere certificată, ceea ce înseamnă că toate documentele care circulă prin acest sistem sunt certificate, în sensul că forma în care pleacă este forma în care ajung la destinatar, avem sigiliul electronic, o noutate în sistemele informatice ale instituțiilor publice, cel puțin la nivelul consiliilor județene, avem arhivă electronică în cloud, avem acces la acest sistem de oriunde există conexiune la internet, de pe mobil, de pe tabletă, de pe laptop, de pe orice sistem care are acces la internet.
Totodată s-a creat și o arhivă digitală, unde s-au înregistrat până acum peste 1,5 milioane de pagini de documente.
Purtător de cuvânt al DGASPC Braşov, Lidia Mailat.
Au scăzut în mod real niște costuri, de pildă costurile la carburant, colegii mei din județ nu mai trebuie să vină la sediul DGASPC din municipiu să depună sau să ridice documente. Au scăzut costurile pe consumabile, tonner, hârtie, nu mai listăm atâtea documente. Timpii de execuție a unei lucrări au scăzut și ei pentru că semnarea se face electronic și atunci merge mult mai repede. Și retrodigitalizarea este foarte importantă, s-au retrodigitalizat 1,5 milioane de pagini din arhiva curentă a DGASPC, tot în beneficiul cetățenilor, pentru că la fiecare solicitare timpul de răspuns este acum mult mai scurt. E mai simplu să iei documentele din format electronic și să furnizezi cetățeanului informația de care are nevoie, decât să îl caute cineva într-un depozit de arhivă ceea ce, e clar, durează mai mult.
Proiectul are o valoare de 2,9 milioane de lei, dintre care 98% provin din finanțare nerambursabilă.
Raluca Creț